|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| א | ב | ג | ד | ה | ו | ש |
---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
 
|
|
תיאור הבלוג:   האופן בו אנו מציגים את עצמנו - עומדים, מדברים, מתנועעים, מתלבשים - משפיע במישורים רבים ובכמה רבדים על האופן בו אנו נתפסים על ידי האחר. כולנו עוסקים בפרזנטציה בכל מפגש שלנו עם אחרים. בין אם מדובר באינטראקציה אישית או באטראקציה עסקית, להצגת הדברים יש השפעה מכרעת על הסיכוי שלנו להשיג את מטרותינו ממנה, ולהשפיע על השני לקבל את עמדותינו.
בפורום זה נעסוק בהיבטים הרבים והמגוונים שיש לפרזנטציה - ההצגה העצמית וההצגה העסקית שלנו בפני אדם אחד או יותר. נשים גדש על משמעות שפת גוף, לבוש, תוכן הדברים, הקול, המידע שאנו מוסרים והבעות הפנים, בשלל מצבים בהם אתם נדרשים למיומנויות הצגת נושא משכנעת:
ראיונות עבודה
פרזנטציה עסקית
הצגה עצמית באירועים עסקיים
תקשורת בין אישית
שכנוע והצגת עמדות
משא ומתן
שירות ומכירות
|
|
|
|
|
פורסם ב 27/11/2009
|
|
מה אומרות הידיים? מה רומזות העיניים? הנה כמה עצות טובות איך לרתום את שפת הגוף שלנו, שפה שעבור רובנו היא בהחלט לא שפת-אם, לטובת עולם העסקים. אין הזדמנות שנייה לרושם ראשון רושם ראשון חיובי הוא פועל יוצא של תשדורות לא מילוליות מתוזמנות היטב, וגם של יכולת ריכוז והקשבה. מסרים לא מילוליים חיוביים ישדרו אמינות, מקצועיות ודינמיות. הקפידו על שפת הגוף שלכם בשלבים הראשונים של יצירת הקשר עם לקוחות.
שפת הגוף עשויה לשדר התלהבות, כריזמה, פתיחות ואמינות, כמו גם התנגדות, תוקפנות וספקנות. ? יוזם לחיצת היד הוא בעל הסטאטוס הגבוה יותר. כשאיש המכירות יוזם את לחיצת היד, הדבר מעיד על יוזמה ודינמיות. לחיצת יד איתנה בתוספת מבט ישיר תעורר אמון. ? קצב תנועות הגוף משדר את מידת האנרגיה שאיש המכירות ישקיע לקידום הפרויקט המדובר. הקפידו על שפת גוף ערנית. ? שילוב בין הבעות פנים מתחלפות, טונציות מגוונות ומחוות ידיים משדר התלהבות ודינמיות. השתמשו בכך. ? פריסה טריטוריאלית במהלך הצגת המוצר/השירות מעידה על ביטחון עצמי ושליטה במצב. ? עמידה זקופה (זרועות לצד הגוף) משדרת הכרת ערך עצמית ופתיחות. ? תנועות החושפות את כפות הידיים משדרות אמינות ויוצרות קירבה בין הדוברים. ? חוסר תנועה משדר חוסר עניין בנושא המדובר ו/או בבן השיחה. סביב שולחן המשא ומתן שימו לב למקום הישיבה. בחרו במקום ישיבה ההולם את מעמדכם ואת עמדת הכוח שלכם סביב שולחן המשא-ומתן.
זכרו: ? המרחק הפיזי בין בני-אדם הוא הביטוי למרחק התקשורתי ביניהם. ? סדר הישיבה מסמל את הסטאטוס בקבוצה. הקרובים לראש השולחן ייחשבו לבעלי סטאטוס גבוה יותר, והרחוקים לבעלי סטאטוס נמוך יותר. ? ישיבה בקצה השולחן מנתקת את הפרט מהקבוצה, או שמעמדו בקבוצה נמוך יחסית. הדבר מתחזק גם אם הוא יושב ליד הדלת. ? ישיבה מול קבוצה או בקצה השולחן מעידה על רצון לשלוט בקבוצה. ? ישיבה מול ראש השולחן מהווה קריאת תיגר על מנהיגות. ? ישיבה בעיגול מראה על שיתוף פעולה בין-אישי. ? ישיבה בצד או ליד מישהו תיתן הרגשה של קירבה מקצועית. ? בחירת מקום הישיבה הופכת למורכבת יותר אם הפגישה נערכת במגרש הבית של היריב. לכן, כדאי להקדים, להגיע לפני מועד הפגישה ולתפוס כיסא. צורת הישיבה שלכם מעידה על הגישה או הדעה שיש לכם כלפי הנושא המסודר או כלפי שאר היושבים. ? ישיבה נינוחה רומזת כי נוח לאדם במקום בו הוא נמצא. זקיפות מראה על חיות. שקיעה בכיסא מראה על פסיביות. נטייה קדימה מצביעה על גילוי עניין ואילו הישענות אחורה מראה על נסיגה וכניעה. ? אדם היושב "מרוח" על הכיסא משדר עייפות. אדם היושב על חצי כיסא משדר סגירות, רגשי אשם או רצון לברוח מהמקום. אדם המרים את הידיים למעלה משדר כוחניות. ? התבוננות לצדדים בעת מתן תשובה מעידה על חשדנות וחוסר אמון. ? מגע יד בפנים יכול ללמד על מחשבות שליליות וביקורת. תנועות יד תדירות לפנים מצביעות על אי-נוחות או מתח. ? נעילת קרסוליים מעידה על כך שיש דברים שעדיין לא נאמרו ולא כדאי שייאמרו. כפות ידיים מאוגרפות –סימן לתוקפנות. שילוב רגליים מעיד על התנגדות, במיוחד אם הן מונפות הצידה. זרועות משולבות – התנגדות או בוא תשכנע אותי. הנחת ידיים מאחורי הגב מרמזת על הסתרת כוונות וחשש.
מבט: שבע שניות וזהו... ? מבט הוא כלי נשק רב עוצמה שיש להשתמש בו. מבט משדר סטאטוס. מבט ישיר משדר אמינות. השפלת מבט פירושה כניעה, מבט משוטט פירושו התחמקות, עצימת מבט - בריחה. ? קשר עין ממושך יביך את האדם שמולכם ויערער את ביטחונו. קשר עין קצר יתפרש כביישנות, כחוסר ביטחון, כחוסר יושר או כחוסר נימוס. לעומת זאת קשר עין ממושך עלול להתפרש כאיום או כהבעת תוקפנות. הקפידו על מבט של שבע שניות לכל היותר. חבל שלא לומדים את השפה הזאת במסגרת לימודי השפות כבר בבית הספר.... ----------------------------------------------------------------------------------------- אורלי רביד הינה מרצה בבית הספר למנהל עסקים במכללה למינהל-המסלול האקדמי ומדריכה להופעה מול קהל ובאמצעי התקשורת לאנשי עסקים ולפוליטיקאים כותבת הפוסט: אורלי רביד - דוקטורנטית לרטוריקה ואמנות השכנוע ומומחית בהכשרה להופעה מול קהל ובאמצעי התקשורת.
בין לקוחותיי מוסדות ואנשים פרטיים שמתוקף עבודתם מרצים בפני קהל, מתראיינים או עורכים מצגות. כמו כן, אני עובדת עם אנשים לפני ראיונות עבודה - בכירים או אחרים. לסובלים מפחד קהל - עבודה ייחודית המשלבת טכניקת NLP.
|
|
 
|
|
 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
");
");
|