הקשיים הכלכליים שארצות הברית חווה בימים אלה וכמובן הקשיים שאנו חווים אצלנו כמו גם מחירי הדלק הגבוהים, מביאים חברות רבות להיאבק ולנסות להבין מהי הדרך הטובה ביותר להמשיך בעסקים כרגיל מבלי למתוח עוד יותר את התקציב שהדוק במילא. קיצוץ עלויות הנסיעה זו אחת הדרכים בכדי להשיג את זה, אבל זה מעלה אתגר נוסף: איך אפשר לתחזק קשרים עם עמיתים ולקוחות, לטווח ארוך, אם כמעט אין מגע ישיר פנים אל פנים בין אנשי הקשר?
פתרון טכנולוגי אחד שנותן מענה לדילמה הזו נכנס לאחרונה לתמונה.
זהו ה וובינר או סמינר מקוון / סמינר אינטרנטי, בו מנחה מציג מידע לקהל, אבל כל המשתתפים "נאספים" למעשה בחלל וירטואלי, כל אחד בבית שלו אל מול המחשב. למרות שה וובינר אינו מהווה פגישה פנים אל פנים כשלעצמו (אם כי כמה מהפתרונות כוללים יכולות וידאו צ ט), בכל זאת זוהי דרך מעולה לשמירה על קשר עם לקוחות ועמיתים כמו גם דרך להגדיל את כמות הלקוחות וכל זאת ללא עלויות הנסיעה.
למשתתפים ב Webinar, היתרון טמון בכך שהוא מאפשר להם ללמוד על נושאים רלוונטיים בעבודתם או בעסק שלהם, מבלי לבזבז זמן וכסף בנסיעות. כל אחד יכול להשתתף ב Webinar מהשולחן במשרד, בחדר הישיבות, או אפילו מהמשרד בבית. בדרך כלל כל שנדרש הוא מחשב עם חיבור לאינטרנט או דפדפן אינטרנט. (במקרים מסוימים, נדרשת התקנה של תוכנה וחיבור למערכת טלפונית.)
ה Webinar מוצעים בדרך כלל ללא תשלום או בעלות נמוכה מאוד למשתתפים, לכן זהו פיתרון המשתלם כלכלית לבעלי עסקים בכדי להישאר מעודכנים במגמות של השוק. יתרה מכך, פורמט ה Webinar מאפשר למשתתפים לשאול שאלות ולתת משוב למנחה. למרות שבד"כ ה Webinar נערך כאירוע חי, ניתן גם להקליט אותו ולהעלות בארכיון, כך שכל מי שלא הצליח להגיע לאירוע יכול להקשיב לו במועד מאוחר יותר.
לסיכום - מה הם היתרונות?
ü דרך להגיע לקהל גדול וממוקד
ü צמצום עלויות – זמן ודלק
ü אפשרות הקלטה להקשבה במועד מאוחר יותר.
מה אני צריך לעשות כדי להשתתף?
1. מחשב
2. גישה לאינטרנט
3. קו טלפון אם ברצונך להשתתף כמקשיב בלבד
4. והרשמה מקומית כמו לדוגמה ב: תוכנית לימודים באינטרנט – Webinar כדי לקבל "כרטיס כניסה" (במייל)
Webinar הוא סוג של Win-Win : חסכוני, נגיש, מאפשר ומקדם.
מה דעתך?