הפכי לעמוד הבית
על סדר היום נשים וכסף גוף ונפש סטייל דרך חיים סלון פורומים שדרת אסימון קשרים
כתובת דוא"ל: סיסמא:  עדיין לא חברה?  הצטרפי עכשיו   שכחת סיסמא?
דרך חיים הורות וילדים
מיטה משפחתית - בעד ונגד

מה עדיף לישון עם התינוק ביחד או לשים אותו לישון בחדר נפרד? השיקולים קשורים לנוחות ההורים, לתפיסת עולם חינוכית וגם להשפעות תרבותיות
כתבות נוספות
* דילמה של הורים: מסגרת רגילה או חינוך פרטי
* הילד בן 30: לקבל אותו באהבה או לעודד אותו לגדול?
 
     
 
עוד באתר -
ארגוני נשים   |   קווי מצוקה   |   לוח אירועים   |   פסיפס האישה הישראלית   |   קשרים באסימון   |   אינדקס עסקים   |   הצטרפו לקבוצת אסימון   |  
המומלצים -
מתכונים   |   מחשבון נומרולוגיה   |   מחשבוני דיאטה   |   אסטרולוגיה   |   משחקים   |  
asimon180.jpg
    asimon120.jpg
 

"לקות למידה זה הבייבי שלי"
לגילה קדוש דדון יש ילד בשם דן. כשהיה בן 4, זוהה
.דן כלקוי למידה. האבחון גרם לדדון לשנות את חייה
התזה של חייה שהסתיימה בימים אלה באוניברסיטת
'דרבי', מספרת את הסיפור כולו: "ללוות את דן"
מאת: רחל מלכה
19/02/2004

הוועדה הפדרלית האמריקנית מגדירה לקות למידה ככזה אם יתקיימו בו שני תנאים: הראשון, באם אובחן פער מובהק של שנתיים לפחות, בין הישגיו הלימודיים של התלמיד, לבין ההישגים המצופים על פי גילו הכרונולוגי ברמת כיתתו ואילו השני באם, אובחן פער מובהק בין הישגיו הלימודיים של התלמיד לבין כישוריו האינטלקטואליים כפי שאובחנו במבחנים אובייקטיביים. 
גילה קדוש דדון מרמת אפעל אם לשלושה ילדים, בהם דן שאובחן לקוי למידה, עלתה על הלקות של דן  כשהיה בן 4. היא לא חיכתה לכללים שקבעה הוועדה הפדרלית האמריקנית. היא ידעה לבד שלילד יש קושי ומאז היא גם עוסקת בתחום האבחון, הייעוץ והחינוך ללקויות למידה.
"עליתי על הבעיות של בני כשהיה בן 4 בעקבות התכווצויות חום מהם סבל.  וזה יצר דיכוי בהתפתחות שלו, ראיתי נסיגה בתפקוד ומיד פניתי לאבחונים איתו. בד"כ להורה שלא מודע קשה לאבחן ליקויים בגיל הזה אבל אני ראיתי ומאז אני עוסקת בתחום".

אותה עת, למדה דדון כלכלה וחשבונאות, אלא שהמצב החדש עם בנה גרם לה לעשות תפנית בקריירה שלה. "הפסקתי את לימודי החשבונאות ועברתי ללימודי חינוך מיוחד. עשיתי תואר ראשון בבית ברל - מדעי התנהגותואח"כ המשכתי לתואר שני באוניברסיטה הפתוחה. בהמשך עברתי לימודי הנחייה בבית ברל ועוד שלוש שנות אבחון בניצן. ההתמחות שלי היא בקטע של אבחון דינמי".

אחרי כל זה החלטת לעשות עוד תואר שני?
"אני אוהבת ללמוד, חיפשתי מקום שניתן לעשות בו מחקר איכותני כדי  לכתוב את סיפור הילד. במרבית האוניברסיטאות לא מאפשרים מחקר איכותי כי אם רק כמותי והיום ברור שמחקרים איכותנים יש בהם הרבה. בסוף הגעתי לאוניברסיטת דרבי, כאשר בעקבות המחקר אני מוציאה ספר, שמספר את התהליך שעברתי עם בני שייקרא "ללוות את דן". הרעיון מאחורי הספר הוא לעזור למורים והורים להתמודד עם ילדים הסובלים מליקויי למידה. יש הרבה אנשים שלא יודעים מאיפה להתחיל כשהם נתקלים בבעיות של ליקויי למידה.
זה מתחיל בתהליך האבחון שאמור לפתוח צוהר לעולם שלם. זה משהו ארוך. זה תהליך. המחקר האיכותני, מאפשר להבין יותר בקלות את התהליך ודרבי פתחה לי את הצוהר לכך.

אז מה היתרון של המחקר האכותני?
"המחקר האיכותני לעומת הכמותי, צמוד לסיפור ויכול לשפוך אור על הבעיות. לתת נדבך נוסך מעבר למספרים שבמחקר הכמותי. מחקר איכותני יכול ל

עזור לאנשים להציג את התיאוריה שלהם, בעוד שאם הייתי מציגה את התיאוריה בנתונים וכמויות, לא בהכרח היו מבינים את הכוונות והמשמעויות. כמובן  שתמיד צריך להיצמד לעובדות והיזהר לא לגלוש ליומן, אך יחד עם זאת  אפשר להרגיש את ההוויה".
מה בדיוק חקרת?
חקרתי את המעגלים שסבבו את דן ביום שאובחן. דן אובחן כלקוי למידה עם  לקות בזיכרון, לקות פונולוגית, בעיית התארגנות ודיסגרפיה. מטרת המחקר היא להראות שגם לקויי למידה יכולים להצליח ויתרה מכך. המטרה הייתה לשפוך אור על הדרך בה הוא התמודד. הדבר היפה בכל הסיפור הוא שדן עצמו לקח חלק במחקר. הוא כתב איתי את הדברים והתמודד עם הקשיים. כיום דן נחשב ילד מוצלח מאוד. הוא לומד בביה"ס בליך, הוא מאוד הישגי ומקובל בחברה".

לקות, מסבירה דדון הוא קושי בערוץ אחד או יותר של מערכת העצבים, כאשר במקביל הפוטנציאל הקוגניטיבי תקין של הסובל הוא תקין לחלוטין ואפילו למעלה מכך. ליקוי למידה הוא מונח שמתייחס לקבוצה הטרוגנית של ליקויים המתבטאים בקשיים משמעותיים, ברכישה ושימוש של מיומנויות כמו הקשבה, דיבור, קריאה, חשיבה וחשבון יחד עם זאת יש המון הגדרות לליקויי למידה אבל כולם קשורים לתפקוד כושל של מערכת העצבים המרכזית.
בד"כ כשבאים לבחון לקות למידה מסתכלים על ארבעה מעגלים: קוגניטיבי, רגשי, מוטורי וחברתי ורואים האם הם פועלים בסינרגיה או שיש משהו בדרך שמפריע להם לפעול.
הורים לא תמיד מבחינים בקשיים וחשוב שהסביבה, למשל המורים בביה"ס יפנו את תשומת לב ההורים בדבר הלקות.
דדון מדגישה כי יש חשיבות לגיל הילד בו מאובחנת הלקות. ככל שמבחינים בבעיה בגיל צעיר יותר כך הילד יסבול פחות וניתן יהיה לפתור לו את הבעיות. "ישנם הורים שגם כאשר מציגים להם תמונה קשה, בדבר הלקות קשה להם לקבל את זה. הם מרגישים שהם לא בסדר, אבל זה לא כך. ברם, ברגע שהם מתגברים על שלב "ההלם" הם נרתמים למשימה. חשוב להסביר להם שמקור לקות הלמידה היא נוירולוגית ולא משהו אחר", מסבירה דדון ומסכמת בכך שלאחר האבחון מתחיל תהליך דינמי של עבודה עם הילד, כאשר הצלחתו של כל ילד היא סובייקטיבית "תלוי במוטיבציה, בתמיכה המשפחתית, ברצון להצליח ובשאפתנות של כל ילד בנפרד".

 

 הוסיפי תגובה    שלחי לחברה    גירסה להדפסה
     תגובות
 
כל הכבוד
, תל אביב  10/04/2006 07:53:25
הי גילה
קראתי את תקציר העבודה שלך ורגשת אותי.
אני עובדת עם ילדים ליקויי למידה ובנוסף גם מאבחנת דידקטית.
כיום אני לומדת בדרבי מנהל חינוך.
אשמח לקבל ממך רשימה ביביוגרפית של עבודתך אשמח בנוסף לקרוא את עבודתך.
תודה
שרי
תגובה לתגובה
 
כתבות נוספות במדור  
בייבי יוגה בייבי יוגה
   
-->
 
על סדר היום
החדשות שלנו
מזווית נשית
סטטיסטיקה
הסיפור שלה
סיפורים מהחיים
 
נשים וכסף
נשים ועסקים
יזמות עסקית
שוק העבודה
שוק ההון
צרכנות
 
גוף ונפש
רוחניות
אימון אישי
רפואה אלטרנטיבית
פנג שואי
קבלה
מרפלקסולוגיה ללמידה
 
סטייל
אופנה
טיפוח ויופי
דיאטה ותזונה
עיצובים
חדש על המדף
מבצעים והנחות
 
דרך חיים
אקדמיה לסקס
הורות וילדים
בריאות
הריון ולידה
זוגיות
אוכל
תיירות ונופש
 
סלון
תרבות ואמנות
ספרים
קולנוע וטלוויזיה
מופעים והצגות
תערוכות
 
אודות אסימון |  צרו קשר |  פרסמו אצלנו |  תנאי שימוש |  מפת האתר |  ארכיון כתבות |  תקנון רכישה באתר |  אסימון, טיולי חוויה ברוח נשית |  רשימת העסקים
אסימון - © כל הזכויות שמורות      עיצוב: סטודיו Symbols
וייזנט - תוכנות לעסקים