הפכי לעמוד הבית
על סדר היום נשים וכסף גוף ונפש סטייל דרך חיים סלון פורומים שדרת אסימון קשרים
כתובת דוא"ל: סיסמא:  עדיין לא חברה?  הצטרפי עכשיו   שכחת סיסמא?
מומחיות
כתבות נוספות
 
     
 
עוד באתר -
לוח אירועים   |   טיולי נשים   |   קשרים באסימון   |   אינדקס עסקים   |   הצטרפו לקבוצת אסימון   |  
המומלצים -
מתכונים   |   מחשבון נומרולוגיה   |   מחשבוני דיאטה   |   אסטרולוגיה   |   משחקים   |  
   
 

אסטרטגיות נבונות בבניית תיק לקוחות

מאת: יפעת יפה גיל
21/02/2008


מאת: יפעת יפה גיל MEI 
מנכ"ל START SMART 
www.startsmart.co.il

כתבה זו נכתבה במטרה לתת הכוון והשראה לבעלות מקצועות חופשיים :

עורכות דין, רואות חשבון, אדריכליות, רופאות , מעצבות, יועצות תדמית

ARGIN: 0in 0in 0pt"> וספקיות בתחומי התמחות מגוונים

ARGIN: 0in 0in 0pt"> בבואן לבנות קהל לקוחות מתאים ומשודרג לעסק שלהן .

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

 

[הכתבה שוכתבה לקהל אסימון בפניה נשית]

ARGIN: 0in 0in 0pt">"דמיינו לרגע שאתן על חוף הים, דמיינו שזה יום יפה אך לפתע באופק סערה מתקרבת. השמים נהפכים קודרים ,

ARGIN: 0in 0in 0pt">השמש מתכסה עננים , הים נהפך לסוער וגבה גלים וסופה אימתנית מתקרבת אליכן במהירות .

ARGIN: 0in 0in 0pt"> הסירות מתנענעות בחוסר ביטחון בים הסוער וחשכה יורדת על המים.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

על שפת הים ניצב לו איתן מגדלור.

ARGIN: 0in 0in 0pt">דמיינו  שהמגדלור מאותת לסירות התועות וככל שהסערה מתחזקת הוא מאיר יותר ויותר.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

דמיינו אם  הסירות שם בחוץ חלקן  יודע כיצד לנווט חזרה לחוף וחלקן לא והן סומכות על המגדלור.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

דמיינו מה יקרה אם המגדלור ינסה לאותת בו זמנית לכל הסירות מחשש  שאם הם לא יראו את האיתות הן עלולות לטבוע .

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

אז הוא ירוץ לאורך החוף כדי להאיר לכמה שיותר סירות במטרה לנסות להצילן.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

מה יקרה לכל הסירות שזקוקות לאורו של המגדלור אך לא נחשפות אליו בגלל שהמגדלור מנסה

ARGIN: 0in 0in 0pt">"להאיר לכולן"....

ARGIN: 0in 0in 0pt">כך פתח את דבריו מר אלן כץ - מומחה יצירתי לשיווק ועסקים מממפיס ביום עיון שיזם מר דני קרני בכפר המכביה.


הנמשל:

כמה מכן מרגישות כמו המגדלור מוצאות עצמכן "רצות"

ARGIN: 0in 0in 0pt">לאורך החוף בניסיון להציל עסקים של אחרים כדי שיוכלו להגיע בבטחה ל"חוף" .

ARGIN: 0in 0in 0pt">פעמים רבות אתן שוכחות שיש כאלה שלא זקוקים לשרות שלכם -כי הם בקיאים

ARGIN: 0in 0in 0pt">בעבודה שלהם . 

ARGIN: 0in 0in 0pt">


המטרה שלנו היא למגנט אלינו את הלקוח האידיאלי עבורנו.

חישבו בעיניים עצומות או פקוחות ... חישבו על עצמכן במשרד, 

ARGIN: 0in 0in 0pt">במקום שנוח לכן במשרד בשעה שנוח לכן בה, 

ARGIN: 0in 0in 0pt">ודמיינו שכל הלקוחות שלכם שם, ובחרו מביניהם את האידיאלי מביניהם

ARGIN: 0in 0in 0pt">הזמינו אותו להיכנס למשרד שלכן.  

ARGIN: 0in 0in 0pt">דמיינו כיצד הוא נראה,  תריחו את החדר, את האווירה ,

ARGIN: 0in 0in 0pt">תתבוננו בו. תשאלו אותו מספר שאלות.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

רשמו מה החזון שלכן ללקוח האידיאלי.

ARGIN: 0in 0in 0pt">כשאתם מתבוננות בו מה הייתן רוצות שיהיה בו,

ARGIN: 0in 0in 0pt">איזה איכויות שיהיו לו, האם הוא מקפיד על הגעה בזמן, תשלום בזמן,

ARGIN: 0in 0in 0pt">מה הדברים שהם נחמדים לכן לעבוד עם לקוח שכזה.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> רשמו את מעלותיו, ותכונותיו החיוביות. 

ARGIN: 0in 0in 0pt">מה הייתם מוסיפות להם כדי להפכו למושלם.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

לצורך ה"תרגיל" ננסה להגדיר מה זה הלקוח המושלם?

ARGIN: 0in 0in 0pt">אחד הדברים שאתן עשויות לחשוב זה

ARGIN: 0in 0in 0pt">שלקוח מושלם מעריך את הזמן שלכם,

ARGIN: 0in 0in 0pt">לא מבזבז אותו לריק,

ARGIN: 0in 0in 0pt">לא מאחר,

ARGIN: 0in 0in 0pt">ויודע לומר מילה טובה – כשזה מתבקש. 

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

מה הדבר שמדליק אותו?. 

ARGIN: 0in 0in 0pt">מה מניע אותו?  

ARGIN: 0in 0in 0pt">מה הסיבה שלמענה הוא יוצא מהמיטה בבוקר?  

ARGIN: 0in 0in 0pt">מה הוא יענה לכם על שאלה כזאת? 

לשפר את העולם או לעשות הרבה כסף?

ARGIN: 0in 0in 0pt">חישבו על התשובה שתהיה בפיו .

ARGIN: 0in 0in 0pt">מה חשוב ללקוח המושלם שלכן ?

ARGIN: 0in 0in 0pt">מה הייתן אתם רוצות להגשים בעולם הזה

ARGIN: 0in 0in 0pt">ומה את היית רוצה שיקרה ושאת אוהבת ביחס לחיים שלך ?.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

כשאתן בוחנות את הציפיות שלכן תראו

ARGIN: 0in 0in 0pt">שהן תהיינה בתאום עם הציפיות של הלקוח

ARGIN: 0in 0in 0pt">ובסופו של דבר תיווכחו זה ישתלב אחד בשני. 

ARGIN: 0in 0in 0pt">"בסופו של יום" -  תהיה זהות של רצונות .

ARGIN: 0in 0in 0pt">סביר להניח שאחד הדברים שתרצו להשיג

ARGIN: 0in 0in 0pt">זה גם זמן חופשי לחיים הפרטיים שלכן

ARGIN: 0in 0in 0pt">ולכן נבחר את הלקוח האידיאלי שנראה איתו גם מה אנחנו רוצות לגבינו ?   

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

מה מצפים מכן לספק ?

ARGIN: 0in 0in 0pt">אם יש לי ציפיות ביחס למה שאני עושה

ARGIN: 0in 0in 0pt">ולתוצאות שאשיג לצד זה ,

ARGIN: 0in 0in 0pt">מה הציפיות של הלקוח מהשירותים שלי או מהסחורות שלי. 

ARGIN: 0in 0in 0pt">צרו את הרשימה של הסחורות או השירותים שלכן.

ARGIN: 0in 0in 0pt">רשמו גם מה הציפיות ביחס לאופציות המחירים שאתם מציעים,

ARGIN: 0in 0in 0pt">המיקומים, השיטות שמצפים שתשתמשו בהן,

ARGIN: 0in 0in 0pt">איזה שיטות פרסום תהיינה לכם כדי להגיע ללקוח האידיאלי. 

ARGIN: 0in 0in 0pt">והכי חשוב  איך אתם יכולים להיות ייחודיים ושעדיין יהיו לכם חיים ?... 

ARGIN: 0in 0in 0pt">איך את יכולה למשוך את הלקוח האידיאלי ועדיין

ARGIN: 0in 0in 0pt">להשאיר לעצמך גם זמן לחיים משלך ולהיות גם עם המשפחה

ARGIN: 0in 0in 0pt">והרצונות הפרטיים שלך.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

מי האנשים שישלמו לנו את מה שאנחנו שוות?

ARGIN: 0in 0in 0pt">ואז תוכלו לתת שירות איכותי ששכרו בצידו,

ARGIN: 0in 0in 0pt">וליהנות בעולם גם מאיכות החיים שאנחנו רוצות לעצמנו.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

אפשר לסווג את הלקוחות לכמה סוגים:

ARGIN: 0in 0in 0pt">"המתמקחים " אלו שכל הזמן רוצים גם שרות וגם מחיר נמוך. 

ARGIN: 0in 0in 0pt">"לנו אין כאלה"... אבל רק שתדעו שקיימים כאלה.

ARGIN: 0in 0in 0pt">"בעלי המאה" - יש כאלה שמשלמים הרבה אבל יסחטו אתכם בתמורה לכספם ..

ARGIN: 0in 0in 0pt">"האסרטיביים "-  אלו שלא משלמים הרבה אבל דורשים את הזול והכי טוב.

ARGIN: 0in 0in 0pt">ויש את הלקוחות
ה"מקבלים"- אלו שמעריכים  שרות ומוכנים לשלם עבורו בהגינות.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

אנחנו מעדיפות כמובן את ה"מקבלים" שמשלמים טוב מעריכים ואף אומרים "תודה"
 על מה שהם מקבלים.

ARGIN: 0in 0in 0pt">אלו לקוחות שגם מניעים אותנו לפעולה כנותני שירותים וגורמים לנו להינות מהעשייה שלנו

ARGIN: 0in 0in 0pt">לטובת עסקיהם .   

ARGIN: 0in 0in 0pt">כדי שנוכל לעבוד עם לקוחות  כאלו אנחנו צריכים לפלח נכון את השוק

ARGIN: 0in 0in 0pt">ולבדוק מי הלקוחות שזקוקים את השרות שלנו ושיכולים להרשות לעצמם לשלם עבורו?

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

רכשתם "לקוח אידאלי"? - כדיא שתבטיחו שהוא יהיה מרוצה.

 

על הדרכים לגרום ללקוחותיכן  להיות מרוצים בכתבה הבאה .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 הוסיפי תגובה    שלחי לחברה    גירסה להדפסה
כתבות נוספות במדור  
   
-->
 
על סדר היום
החדשות שלנו
מזווית נשית
סטטיסטיקה
הסיפור שלה
סיפורים מהחיים
 
נשים וכסף
נשים ועסקים
יזמות עסקית
שוק העבודה
שוק ההון
צרכנות
 
גוף ונפש
רוחניות
אימון אישי
רפואה אלטרנטיבית
פנג שואי
קבלה
מרפלקסולוגיה ללמידה
 
סטייל
אופנה
טיפוח ויופי
דיאטה ותזונה
עיצובים
חדש על המדף
מבצעים והנחות
 
דרך חיים
הטיפ היומי
אקדמיה לסקס
בריאות
הורות וילדים
הריון ולידה
זוגיות
אוכל
תיירות ונופש
 
סלון
תרבות ואמנות
ספרים
קולנוע וטלוויזיה
מופעים והצגות
תערוכות
 
אודות אסימון |  צרו קשר |  פרסמו אצלנו |  תנאי שימוש |  תקנון רכישה באתר |  אסימון, טיולי חוויה ברוח נשית |  רשימת העסקים
אסימון - © כל הזכויות שמורות
וייזנט - תוכנות לעסקים