הפכי לעמוד הבית
על סדר היום נשים וכסף גוף ונפש סטייל דרך חיים סלון פורומים שדרת אסימון קשרים
כתובת דוא"ל: סיסמא:  עדיין לא חברה?  הצטרפי עכשיו   שכחת סיסמא?
נשים וכסף יזמות עסקית
אירוע קידום מכירות מסחרר

אירוע קידום מכירות מוצלח מחייב תכנון מפורט, תיאום טוב וארגון מאחורי הקלעים. איך בונים אירוע קידום מכירות והופכים אותו להצלחה מסחררת?
כתבות נוספות
* הפגישה הראשונה עם הבנק
* שווקי את העסק שלך באינטרנט
* גברים, נשים ומדיה חברתית
 
     
 
עוד באתר -
ארגוני נשים   |   קווי מצוקה   |   לוח אירועים   |   טיולי נשים   |   קשרים באסימון   |   אינדקס עסקים   |   הצטרפו לקבוצת אסימון   |  
המומלצים -
מתכונים   |   מחשבון נומרולוגיה   |   מחשבוני דיאטה   |   אסטרולוגיה   |   משחקים   |  
asimon180.jpg
    asimon120.jpg
 

כיצד ליצור רושם ראשוני ממיס
בליינד דייט, ראיון עבודה, בסופו של דבר שניהם אותו הדבר, בשניהם את צריכה להשאיר רושם טוב ו"למכור" את עצמך. איך טקטיקת "הקשה להשגה" עובדת גם בראיונות עבודה ומה הקשר של ריקוד לכל הסיפור? איילת פדה מדריכה אותנו בנבכי הפגישות הראשונות, באהבה ובעבודה
מאת: איילת פדה
17/07/2007

ביחסים, כמו בעסקים, אנו נמשכים למשהו טוב. משהו שמדבק בצחוק המתגלגל, באופטימיות, ביציבות ובחזון שלו. כלומר, בתהליכי מכירה שמחת חיים וביטחון עצמי הם אלו שמוכרים (וכן, שוק הבשר הנו אחד משווקי המכירה הפופולארי ביותר – ואני לא מדברת ענף המזון שבו אני מייעצת ללקוחותיי).

אחד מתהליכי המכירה הדומים בעולם העסקים ובעולם היחסים הנו המפגש הראשון – ראיון עבודה למול בליינד – דייט, ושאלת מליון הדולר היא - מה מקדם מכירות.
להלן מספר טיפים ליצירת "רושם ממיס". רשום בלשון נקבה אך מיועד לגברים ונשים כאחד;

רגע לפני 
בתרבות ה"יהיה בסדר" הארץ-ישראלית שלנו, לא ניתן להפריז בחשיבות ההכנה. אם פגישה לא שווה את זמן ההכנה הנדרש לה, עדיף לחסוך את כל הזמן ולוותר מראש. עצם ההשקעה, מעלה את המוטיבציה שלך ומגדילה את סיכויי ההצלחה. ולכן, השקיעו בלימוד מקדים – חשיבותו משולה למשחק המקדים (וכן גברים – זה חשוב!); בררו מי עומד להגיע, מה הוא מחפש ומה בי ספציפית עונה על ציפיותיו.

ונטילציה וגישה חיובית

נקטי בטכניקות להורדת הלחץ (נשימות, דמיון מודרך, וכו') והכי חשוב - האמיני בעצמך, בייחודיות שלך, ובכך שאם זה מיועד לך – כך יהיה.
 
שלום זו אני! 
זכרו, רושם ראשוני ניתן לעשות רק בפעם הראשונה! החל בקורות החיים / רשימת המכולת באינטרנט, דרך הלבוש, וכלה בשפת גוף אסרטיבית וחיונית –הכוללת כמובן מבט עיניים לבבי. 1 הטיפים החשובים בשפת גוף / טון דיבור, להתאים עצמך לפרטנר שמולך, ליצירת כימייה. למיומנים מומלץ לשמור על רמה אנרגטית אחת מעל הפרטנר, לקידום השיחה.
 
מה אתה מחפש?
 
מנפי דגשים מהלימוד המקדים, שאלי שאלות שיעוררו עניין (אמיתי) ושיח עם הצד השני. המענה שתקבלי, יקנה לך מידע לשלב הצגת "מרכולתך". בראיון למשל, אל תוותרי על שאילת שאלות – שהרי, המיון הוא הדדי. מה חשוב לך, ומה זה מעיד עליך כעובדת? בחרי את השאלות שיסייעו לך ולפרטנר שמולך בתהליך קבלת ההחלטה.
 
מצגת מנצחת 
הצגת עצמי דרך מה שרלוונטי לשומע, לאור איתור הצרכים בשלב הקודם. סוד ההצלחה הוא מיקוד (ולא סקירת חיים) ומטאפורת הריקוד. ראי בשיחה ריקוד משותף, ותני לפרטנר שלך להיות שותף פעיל בשיחה ולהכווין למקומות שמעניינים אותו. הימנעי ממונולוג – אין זה אודישן להצגת יחיד (אין דבר מייגע מלהקשיב לאדם נואם ע

ל עצמו).

מעוניינת אך לא נותנת
גלי עניין (חנופה אותנטית מתונה מעולם לא הזיקה) אך אל תתמסרי בטרם עת (תני לצייד להתאמץ). לא רק בתי הקברות מלאים באנשים שלא היה להם תחליף. כך גם הקלות הבלתי נסבלת של הדייט הבא וערימות קורות החיים - אימת הפקס המצוי. לכן, ככל שהליך החיזור יגרום לשני לחוש טעם וצורך להשקיע, כך גדלים סיכוייך.

יש שאלות באין כניסה
במכירות או לא להיות, יש לדעת להתמודד עם התנגדויות. בראיון עבודה ההתנגדויות מגיעות לעיתים בצורת שאלות באין כניסה (מבחינה חוקית). כך שאלה לגבי הילדים, גם אם נשאלת במתק שפתיים, אינה הזמנה לשלוף בגאווה תמונות מהארנק. התמודדות מומלצת עם מלכודת דבש זו, הנה לספר באותה נשימה, על קרוב משפחה תומך ובעיקר – קרוב. למרות שחוקית אסור למעסיק לחקור איך תעמדו בתנאי התפקיד, מותר לו לברר אם אתם עומדים בהם – ולכן כדאי להצטייד בתשובה ראויה (או לחילופין עו"ד טוב..).

סגירה
 
סיימו בכבוד. גם אם לא מצאתם עניין במטרה שלשמה התכנסתם עם הצד השני, השקיעו עוד דקה - שתיים מזמנכם לסיים את התהליך כהלכה. ולו בכדי שלא תעצימו את העצב האמיתי שבעיניים של מי שעשוי להיות מחר איש יחסי הציבור הבא שלכם. חישוב  ROI קל (Return Of Investment) מראה שזו השקעה נבונה; מהם כל המאמצים שאתם משקיעים במיתוג השם שלכם (בין אם מדובר בשמכם בשוק הפנויים פנויות, ובין אם בשמכם המקצועי ובשם ארגונכם), לעומת הקלות בה ניתן להרוס כל זאת במחי שתי דקות של חוסר אדיבות.

אתן מוזמנות להיכנס לפורום יזמות וניהול עסק בניהולן של איילת פדה, קרן היבש-לוי ורננה בן-ארי מחברת "אנשים" ולהתייעץ איתן בנושאים אלו.

_________________________________
איילת פדה - פסיכולוגית חברתית מוסמכת (M.A) יועצת ארגונית, מגשרת ומנחה קבוצות. מנכ"לית משותפת בחברת "אנשים" – יעוץ ארגוני, פיתוח והדרכה. מרצה באוניברסיטת ת"א בתחומי ניהול ותקשורת הבין אישית. בעלת ניסיון של כעשור באבחון צרכים אישיים וארגוניים והתאמת תהליכי יעוץ. ayelet.padeh@gmail.com

 

 

 הוסיפי תגובה    שלחי לחברה    גירסה להדפסה
     תגובות
 
נהניתי לקרוא אותך.
,   20/07/2007 21:34:38
עזרת לי לסדר את הראש בכמה תחומים במקביל.
תודה רבה.:)
תגובה לתגובה
כתבה נהדרת!!!
,   19/07/2007 11:55:17
ממש ממש כתבה נהדרת!! מאוד אהבתי את סגנון הכתיבה!!
למדתי וקבלתי המון מעיון בכתבה... בהצלחה בפורום החדש!
תגובה לתגובה
  
+ משוב קרן ליזר
, תל - אביב, 20/07/2007 08:56:59
ליאורה
תודה על הפידבק!
מעבר לכך שתמיד נעים לשמוע דברים טובים, המשוב שלך ממש יצא מספר כללי המשוב;
משוב אמור להיות לא כמו קרן שמש - רק מחמם, אלה כמו קרן ליזר - מדוייק. כדי שמקבלת המשוב (במקרה זה אני) אבין מה בדיוק אהבת בכתבה. זה יאפשר לי להמשיך בהתאם, בכתבות הבאות.
אז לגבי סגנון הכתיבה - מזל שלי... ולגבי זה שקיבלת המון - אני מייחסת זאת לטיפים הפרקטיים. לפיכך אמשיך להעניק טיפים ישימים.
תודה על המשוב המדוייק, נתת לי גם דלק (קרן שמש) וגם הכוונה (קרן ליזר) לכתבה הבאה.
תגובה לתגובה
 
כתבות נוספות במדור  
   
-->
 
על סדר היום
החדשות שלנו
מזווית נשית
סטטיסטיקה
הסיפור שלה
סיפורים מהחיים
 
נשים וכסף
נשים ועסקים
יזמות עסקית
שוק העבודה
שוק ההון
צרכנות
 
גוף ונפש
רוחניות
אימון אישי
רפואה אלטרנטיבית
פנג שואי
קבלה
מרפלקסולוגיה ללמידה
 
סטייל
אופנה
טיפוח ויופי
דיאטה ותזונה
עיצובים
חדש על המדף
מבצעים והנחות
 
דרך חיים
אקדמיה לסקס
הורות וילדים
בריאות
הריון ולידה
זוגיות
אוכל
תיירות ונופש
 
סלון
תרבות ואמנות
ספרים
קולנוע וטלוויזיה
מופעים והצגות
תערוכות
 
אודות אסימון |  צרו קשר |  פרסמו אצלנו |  תנאי שימוש |  מפת האתר |  ארכיון כתבות |  תקנון רכישה באתר |  אסימון, טיולי חוויה ברוח נשית |  רשימת העסקים
אסימון - © כל הזכויות שמורות      עיצוב: סטודיו Symbols
וייזנט - תוכנות לעסקים