כולם יודעים כי עסקים עושים עם בני אדם ולכן חשוב מאוד לדעת מיהו האדם העומד מולך, עופר בן ארי, מנהל מוצר בחברת מיטרוניקס ובוגר קורס המנהלים של קרן מירא'ג מציע מספר טיפים לבניית נטוורקינג מוצלח.
* בכל הזדמנות עסקית וחברתית, החליפו כרטיסי ביקור עם האנשים אותם אתם פוגשים.
* רשמו על גבי כרטיס הביקור פרטים חשובים כגון תאריך ההכרות ונקודות שכדאי לזכור בקשר לבעל הכרטיס.
* שמרו את כרטיסי הביקור בצורה ומסודרת, ולפני נסיעת עסקים, אתרו את האנשים השוהים ביעד אליו אתם נוסעים ובררו אפשרות להיפגש עמם, גם אם לא לצורכי עבודה.
* חשוב לייצר קשר טוב ברמה האישית עם לקוחות או עמיתים: גלו מהם תחביביהם, מתי יום הולדתם ועוד פרטים אישיים, התורמים לקרוב והידוק הקשר.
* מומלץ לשמור על קשרים עם לקוחותיכם (שמתאים להם \ לכם) מעבר לעבודה השוטפת: הזמינו אותם לביקור במפעלכם או במשרדיכם. דאגו להם לאירוח הכולל בית מל
ון, ארוחות ערב וסיורים מודרכים.
* טפחו קשרים עם אנשים שפגשתם גם אם אין להם קשר ישיר לעבודתכם או פוטנציאל נראה לעין להיות לקוחות שלכם. אין לדעת מי הם מכירים, ויכולים להכיר לכם.
* לקוח שבחר להיעזר בספק אחר הוא עדיין אדם ויש סיכוי כי בעתיד תפגשו, לא להיעלב מבחירתו ולהמשיך ולשמור על קשר.
* יש להכיר היטב את התרבות, הכללית והעסקית, של הגיאוגרפיות בהם פועלים ופוגשים אנשים.
* התכונן לפני פגישות, בנושאי אקטואליה מקומית- חגים, אירועים.
* טיפים נוספים ניתן למצוא באתרי אינטרנט מקצועיים לנושא הנטוורקינג.
לדברי בן- ארי: "אני משקיע בכל אחד, גם באלה שאין סיכוי שיהיו לקוח שלי. אני מסתכל לטווח ארוך והתועלות העתידיות שעולות מאנשים לא תמיד גלויות לעין בהווה"