הפכי לעמוד הבית
על סדר היום נשים וכסף גוף ונפש סטייל דרך חיים סלון פורומים שדרת אסימון קשרים
כתובת דוא"ל: סיסמא:  עדיין לא חברה?  הצטרפי עכשיו   שכחת סיסמא?
מומחיות
כתבות נוספות
 
     
 
עוד באתר -
לוח אירועים   |   טיולי נשים   |   קשרים באסימון   |   אינדקס עסקים   |   הצטרפו לקבוצת אסימון   |  
המומלצים -
מתכונים   |   מחשבון נומרולוגיה   |   מחשבוני דיאטה   |   אסטרולוגיה   |   משחקים   |  
   
 

איך נלמד את הילד שלנו לחלוק? רכושנות אצל ילדים

מאת: אביטל יעקובי
15/10/2006

מה עושים כשהילד שלנו מתקשה לחלוק דברים? או : רכושנות היא שלב בהתפתחות  החברתית של הילד

 

-hansi-font-family: Arial">מאת: אביטל יעקובי, פסיכולוגית מומחית לילד ולמשפחה.

-hansi-font-family: Arial">קליניקה בתל-אביב. ייעוץ וטיפול לילד, להורים ולמשפחה.

[email protected]-hansi-font-family: Arial">

 

-hansi-font-family: Arial">הורים רבים מתלוננים על כך שהילד שלהם מתקשה לחלוק משחקים וצעצועים. כשמגיע אליהם חבר, הם עסוקים בלאסור עליו לגעת בכל דבר ששייך אליהם.

-hansi-font-family: Arial">מפגש כזה שאמור להיות נחמד, הופך לסיוט לילד ובעיקר להורים.

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial">חשוב להבין למה הילד שלנו מתקשה כל כך לחלוק את הדברים שלו למרות כל מה שאנחנו אומרים לו.

-hansi-font-family: Arial">חשוב לדעת שסביב גיל שנתיים הילד מאד רכושני. הרכושנות היא חלק משלב התפתחותי נורמלי. השלב ההתפתחותי הזה קשור בכמה גורמים:

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial">א. הוא מתפתח מבחינה שכלית: הילד מבין שחפצים יכולים להיות שייכים לאדם אחר ושהם ממשיכים להתקיים גם כשהוא לא רואה אותם.

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial"> ב. הילד מתפתח מבחינה רגשית: הוא רוצה זהות משלו. זהות משלו הוא מגדיר על ידי הפרדה בינו לאחרים. חלק מזה זו העובדה שיש דברים ששייכים רק לו ולא לאף אחד אחר. דרך החפצים הוא מתחיל להגדיר את הזהות שלו.

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial">ג. הילד מתחיל להתפתח גם מבחינה חברתית: מתחיל ללמוד לשחק ביחד עם עוד חבר ולפתח כישורים חברתיים.

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial">מבחינת הילד לוותר על חפץ הוא בעצם לוותר על חלק ממנו, מן הזהות שלו. כדי שהורים יבינו לליבו של הילד,  חשוב שההורים ידמיינו מצב בו מגיע לביתם אדם זר, נכנס לחדר השינה נשכב במיטה שלכם, משתמש בפרפומריה של האישה, ולובש את בגדי הגבר. זה מה שמרגיש הילד כאשר נוגעים לו בדברים: פלישה לטריטוריה שלו היא מאיימת וחודרנית. אם כך, התכונה הזו של הקטנצ'יק לכעוס ולמרוד בכל פעם שאתם או מישהו אחר נוגעים לו בחפצים היא נורמאלית לחלוטין. ולא רק זה, אלא מדובר בילד בריא בנפשו. הבשורה הטובה הבאה היא שזה עובר עד גיל 3 וחצי לערך . חשוב לציין שזה משתפר בהדרגה ולא בבת אחת.

-hansi-font-family: Arial">ההתנסות והלמידה לחלוק חפצים עם חבר הם חלק מן הכישורים החברתיים שהילד לומד. הוא לא נולד עם היכולת הזאת ולכן דרושה לו התנסות והכוונה של ההורים.

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial">איך אפשר לעזור לילד ולהורים להתמודד עם הרכושנות של הילד-hansi-font-family: Arial">?

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial"> המטרה היא  שעם הזמן הילד לא יחוש פגוע כאשר משתמשים בחפצים שלו או במשחקים שלו. עם הזמן, הוא אף ילמד להנות מן הנתינה וילמד שהנתינה שלו יוצרת רצון לתת גם לו. בינתיים, כדי להגיע ליעדים אלו, יש צורך לעזור לו.

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial">כיצד עוזרים לילד ללמוד לשתף-hansi-font-family: Arial">?

-hansi-font-family: Arial"> 

1-    -hansi-font-family: Arial">לשחק במקום נייטרלי בבית:-hansi-font-family: Arial"> בגלל עניין הרכושנות הרבה פעמים לילדים קשה להביא חברים הביתה והם מעדיפים ללכת לחבר. ובכל זאת אנחנו רוצים ללמד את הילד שלנו לארח, לחלוק ולפתח כישורים חברתיים טובים שיעזרו לו גם בהווה וגם בעתיד.  אפשר להקטין את הנזק בכך שנביא את הצעצועים של הילד לחדר נייטרלי אחר בבית ונאפשר לו ולחבר לשחק שם. כך הילד ירגיש פחות פולשנות מצד  החבר.

-hansi-font-family: Arial"> 

2-     -hansi-font-family: Arial">להכין תוכנית חילופית-hansi-font-family: Arial">:  חשוב לחשוב על  תכנית חילופית במידה וכבר למדנו להכיר שלילד קשה או כשהדברים מגיעים לידי פיצוץ שקשה להרגיע. המטרה היא שהביקור יהיה באוירה טובה ושיהיה כיף לילד ולחבר.   התוכנית תכלול פעילות שכוללת פעולות וחפצים שאינם שייכים ישירות לילד. כמו למשל: הכנת עוגיות, עבודות יצירה וכדומה.

-hansi-font-family: Arial"> 

3-     -hansi-font-family: Arial">לאפשר לו לא לחלוק במשחק שבוחר.-hansi-font-family: Arial"> הכנה נוספת לפני בוא החבר - מומלץ לשאול את הילד אם יש איזה משחק שהוא מאד יקר לו והוא לא רוצה שיגעו בו ופשוט להרחיק אותו.

 

4-     -hansi-font-family: Arial">הכנה מראש של משחקים-hansi-font-family: Arial">: אפשר לבחור יחד עם הילד אלו משחקים הוא כן מוכן לחלוק עם החבר ולהוציא אותם מראש.

 

5-     -hansi-font-family: Arial">לא להיבהל מריבים.-hansi-font-family: Arial"> אם בכל זאת פורץ ריב, חשוב שההורה לא ייבהל ויחשוב שמשהו לא בסדר. גם מדינות רבות על אדמה מזכירה וגם בני זוג רבים על בלעדיות. הריב הוא הזדמנות להתנסות וללמד את הילד איך להתמודד ולהגיע לפשרה  ולנהל מו"מ.  

 

6-     -hansi-font-family: Arial">צריך לחזור על המשפטים הבאים עוד ועוד עד שהילד מפנים-hansi-font-family: Arial">: במקרים שבהם  הילד מתעקש לא לחלוק, אפשר לחזור על משפטים כמו: "כל מה שיש בבית הוא שלך ואם תומר יושב על הכיסא שלך הוא לא הופך להיות שלו, הוא עדיין שלך". חשוב לזכור שלמשפטים הללו יש השפעה לא מיידית. זה לוקח זמן וסבלנות.

-hansi-font-family: Arial"> 

7-     -hansi-font-family: Arial">להימנע מלשחרר משפטים כועסים כמו: "אני מתבייש בך", "אתה מתנהג נורא, ממש גועל נפש". אלא להביא בפניו את זווית הראייה של החבר. "תראה כמה הוא עצוב", "חבל, הוא כ"כ רצה לבוא אליך היום והוא מאד מאוכזב". כלומר לא להאשים את הילד, אלא להראות את הצד של החבר. זה הגרעין ליצירת אמפטיה ודרך זה הוא יכול לחלוק את הדברים. אמפטיה היא תנאי חשוב. ברגע שהוא מרגיש אמפטיה לחבר, הוא ירצה להעניק ולתת לו משלו.

 

8-     -hansi-font-family: Arial">להימנע ממשפטים מאיימים-hansi-font-family: Arial"> בסגנון "יותר לא יבואו אליך חברים". אפשר להגיד בצורה עדינה "אם יהיה לו לא נעים הוא לא ירצה לבוא אליך". הילד נמצא כבר במצב בו הוא מרגיש מאוים, כך שאם נוסיף עוד איום על זה, זה לא יועיל.  המטרה היא  שהילד יבין את עקרון ההדדיות שיש בחברות, ושיש לו אחריות כמארח להנעים את הזמן של האורח שלו.  

-hansi-font-family: Arial"> 

 

9-     -hansi-font-family: Arial">לשקף את מה שהילד שלנו מרגיש.-hansi-font-family: Arial"> אם אנחנו רוצים שהוא יהיה אמפאטי, אנחנו חייבים לתת לו מודל ולהיות אמפאטיים כלפיו. משפטים כמו "אתה כועס", "אתה עצוב", "אתה לא רוצה שייגעו לך בדברים" וכדומה משחררים את הילד מהרגשה שהוא אשם ולא בסדר ונותנים מקום לרגשות הלגיטימיים שלו.  

 

10--hansi-font-family: Arial">ללמד איך להגיע לפשרה.-hansi-font-family: Arial"> בגילאים אלה, קשה לילדים למצוא פתרונות. ובשביל זה אנחנו כאן. אפשר להציג בפניהם מספר פתרונות ליישוב הסכסוך כגון: "קודם אתה תשחק אח"כ הוא" ולהיפך. או, "נשים את זה בצד ונשחק בזה אח"כ, בינתיים תשחקו במשהו אחר", או, "תשחקו ביחד" וכו'. כשמאחורי העצות האלו עומד רעיון של פשרה בו כל אחד מוותר קצת. 

 

מה עושים כשהילד שלנו מתקשה לחלוק דברים? או : רכושנות היא שלב בהתפתחות  החברתית של הילד

 

-hansi-font-family: Arial">מאת: אביטל יעקובי, פסיכולוגית מומחית לילד ולמשפחה.

-hansi-font-family: Arial">קליניקה בתל-אביב. ייעוץ וטיפול לילד, להורים ולמשפחה.

[email protected]-hansi-font-family: Arial">

 

-hansi-font-family: Arial">הורים רבים מתלוננים על כך שהילד שלהם מתקשה לחלוק משחקים וצעצועים. כשמגיע אליהם חבר, הם עסוקים בלאסור עליו לגעת בכל דבר ששייך אליהם.

-hansi-font-family: Arial">מפגש כזה שאמור להיות נחמד, הופך לסיוט לילד ובעיקר להורים.

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial">חשוב להבין למה הילד שלנו מתקשה כל כך לחלוק את הדברים שלו למרות כל מה שאנחנו אומרים לו.

-hansi-font-family: Arial">חשוב לדעת שסביב גיל שנתיים הילד מאד רכושני. הרכושנות היא חלק משלב התפתחותי נורמלי. השלב ההתפתחותי הזה קשור בכמה גורמים:

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial">א. הוא מתפתח מבחינה שכלית: הילד מבין שחפצים יכולים להיות שייכים לאדם אחר ושהם ממשיכים להתקיים גם כשהוא לא רואה אותם.

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial"> ב. הילד מתפתח מבחינה רגשית: הוא רוצה זהות משלו. זהות משלו הוא מגדיר על ידי הפרדה בינו לאחרים. חלק מזה זו העובדה שיש דברים ששייכים רק לו ולא לאף אחד אחר. דרך החפצים הוא מתחיל להגדיר את הזהות שלו.

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial">ג. הילד מתחיל להתפתח גם מבחינה חברתית: מתחיל ללמוד לשחק ביחד עם עוד חבר ולפתח כישורים חברתיים.

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial">מבחינת הילד לוותר על חפץ הוא בעצם לוותר על חלק ממנו, מן הזהות שלו. כדי שהורים יבינו לליבו של הילד,  חשוב שההורים ידמיינו מצב בו מגיע לביתם אדם זר, נכנס לחדר השינה נשכב במיטה שלכם, משתמש בפרפומריה של האישה, ולובש את בגדי הגבר. זה מה שמרגיש הילד כאשר נוגעים לו בדברים: פלישה לטריטוריה שלו היא מאיימת וחודרנית. אם כך, התכונה הזו של הקטנצ'יק לכעוס ולמרוד בכל פעם שאתם או מישהו אחר נוגעים לו בחפצים היא נורמאלית לחלוטין. ולא רק זה, אלא מדובר בילד בריא בנפשו. הבשורה הטובה הבאה היא שזה עובר עד גיל 3 וחצי לערך . חשוב לציין שזה משתפר בהדרגה ולא בבת אחת.

-hansi-font-family: Arial">ההתנסות והלמידה לחלוק חפצים עם חבר הם חלק מן הכישורים החברתיים שהילד לומד. הוא לא נולד עם היכולת הזאת ולכן דרושה לו התנסות והכוונה של ההורים.

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial">איך אפשר לעזור לילד ולהורים להתמודד עם הרכושנות של הילד-hansi-font-family: Arial">?

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial"> המטרה היא  שעם הזמן הילד לא יחוש פגוע כאשר משתמשים בחפצים שלו או במשחקים שלו. עם הזמן, הוא אף ילמד להנות מן הנתינה וילמד שהנתינה שלו יוצרת רצון לתת גם לו. בינתיים, כדי להגיע ליעדים אלו, יש צורך לעזור לו.

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial">כיצד עוזרים לילד ללמוד לשתף-hansi-font-family: Arial">?

-hansi-font-family: Arial"> 

1-    -hansi-font-family: Arial">לשחק במקום נייטרלי בבית:-hansi-font-family: Arial"> בגלל עניין הרכושנות הרבה פעמים לילדים קשה להביא חברים הביתה והם מעדיפים ללכת לחבר. ובכל זאת אנחנו רוצים ללמד את הילד שלנו לארח, לחלוק ולפתח כישורים חברתיים טובים שיעזרו לו גם בהווה וגם בעתיד.  אפשר להקטין את הנזק בכך שנביא את הצעצועים של הילד לחדר נייטרלי אחר בבית ונאפשר לו ולחבר לשחק שם. כך הילד ירגיש פחות פולשנות מצד  החבר.

-hansi-font-family: Arial"> 

2-     -hansi-font-family: Arial">להכין תוכנית חילופית-hansi-font-family: Arial">:  חשוב לחשוב על  תכנית חילופית במידה וכבר למדנו להכיר שלילד קשה או כשהדברים מגיעים לידי פיצוץ שקשה להרגיע. המטרה היא שהביקור יהיה באוירה טובה ושיהיה כיף לילד ולחבר.   התוכנית תכלול פעילות שכוללת פעולות וחפצים שאינם שייכים ישירות לילד. כמו למשל: הכנת עוגיות, עבודות יצירה וכדומה.

-hansi-font-family: Arial"> 

3-     -hansi-font-family: Arial">לאפשר לו לא לחלוק במשחק שבוחר.-hansi-font-family: Arial"> הכנה נוספת לפני בוא החבר - מומלץ לשאול את הילד אם יש איזה משחק שהוא מאד יקר לו והוא לא רוצה שיגעו בו ופשוט להרחיק אותו.

 

4-     -hansi-font-family: Arial">הכנה מראש של משחקים-hansi-font-family: Arial">: אפשר לבחור יחד עם הילד אלו משחקים הוא כן מוכן לחלוק עם החבר ולהוציא אותם מראש.

 

5-     -hansi-font-family: Arial">לא להיבהל מריבים.-hansi-font-family: Arial"> אם בכל זאת פורץ ריב, חשוב שההורה לא ייבהל ויחשוב שמשהו לא בסדר. גם מדינות רבות על אדמה מזכירה וגם בני זוג רבים על בלעדיות. הריב הוא הזדמנות להתנסות וללמד את הילד איך להתמודד ולהגיע לפשרה  ולנהל מו"מ.  

 

6-     -hansi-font-family: Arial">צריך לחזור על המשפטים הבאים עוד ועוד עד שהילד מפנים-hansi-font-family: Arial">: במקרים שבהם  הילד מתעקש לא לחלוק, אפשר לחזור על משפטים כמו: "כל מה שיש בבית הוא שלך ואם תומר יושב על הכיסא שלך הוא לא הופך להיות שלו, הוא עדיין שלך". חשוב לזכור שלמשפטים הללו יש השפעה לא מיידית. זה לוקח זמן וסבלנות.

-hansi-font-family: Arial"> 

7-     -hansi-font-family: Arial">להימנע מלשחרר משפטים כועסים כמו: "אני מתבייש בך", "אתה מתנהג נורא, ממש גועל נפש". אלא להביא בפניו את זווית הראייה של החבר. "תראה כמה הוא עצוב", "חבל, הוא כ"כ רצה לבוא אליך היום והוא מאד מאוכזב". כלומר לא להאשים את הילד, אלא להראות את הצד של החבר. זה הגרעין ליצירת אמפטיה ודרך זה הוא יכול לחלוק את הדברים. אמפטיה היא תנאי חשוב. ברגע שהוא מרגיש אמפטיה לחבר, הוא ירצה להעניק ולתת לו משלו.

 

8-     -hansi-font-family: Arial">להימנע ממשפטים מאיימים-hansi-font-family: Arial"> בסגנון "יותר לא יבואו אליך חברים". אפשר להגיד בצורה עדינה "אם יהיה לו לא נעים הוא לא ירצה לבוא אליך". הילד נמצא כבר במצב בו הוא מרגיש מאוים, כך שאם נוסיף עוד איום על זה, זה לא יועיל.  המטרה היא  שהילד יבין את עקרון ההדדיות שיש בחברות, ושיש לו אחריות כמארח להנעים את הזמן של האורח שלו.  

-hansi-font-family: Arial"> 

 

9-     -hansi-font-family: Arial">לשקף את מה שהילד שלנו מרגיש.-hansi-font-family: Arial"> אם אנחנו רוצים שהוא יהיה אמפאטי, אנחנו חייבים לתת לו מודל ולהיות אמפאטיים כלפיו. משפטים כמו "אתה כועס", "אתה עצוב", "אתה לא רוצה שייגעו לך בדברים" וכדומה משחררים את הילד מהרגשה שהוא אשם ולא בסדר ונותנים מקום לרגשות הלגיטימיים שלו.  

 

10--hansi-font-family: Arial">ללמד איך להגיע לפשרה.-hansi-font-family: Arial"> בגילאים אלה, קשה לילדים למצוא פתרונות. ובשביל זה אנחנו כאן. אפשר להציג בפניהם מספר פתרונות ליישוב הסכסוך כגון: "קודם אתה תשחק אח"כ הוא" ולהיפך. או, "נשים את זה בצד ונשחק בזה אח"כ, בינתיים תשחקו במשהו אחר", או, "תשחקו ביחד" וכו'. כשמאחורי העצות האלו עומד רעיון של פשרה בו כל אחד מוותר קצת. 

 

מה עושים כשהילד שלנו מתקשה לחלוק דברים? או : רכושנות היא שלב בהתפתחות  החברתית של הילד

 

-hansi-font-family: Arial">מאת: אביטל יעקובי, פסיכולוגית מומחית לילד ולמשפחה.

-hansi-font-family: Arial">קליניקה בתל-אביב. ייעוץ וטיפול לילד, להורים ולמשפחה.

[email protected]-hansi-font-family: Arial">

 

-hansi-font-family: Arial">הורים רבים מתלוננים על כך שהילד שלהם מתקשה לחלוק משחקים וצעצועים. כשמגיע אליהם חבר, הם עסוקים בלאסור עליו לגעת בכל דבר ששייך אליהם.

-hansi-font-family: Arial">מפגש כזה שאמור להיות נחמד, הופך לסיוט לילד ובעיקר להורים.

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial">חשוב להבין למה הילד שלנו מתקשה כל כך לחלוק את הדברים שלו למרות כל מה שאנחנו אומרים לו.

-hansi-font-family: Arial">חשוב לדעת שסביב גיל שנתיים הילד מאד רכושני. הרכושנות היא חלק משלב התפתחותי נורמלי. השלב ההתפתחותי הזה קשור בכמה גורמים:

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial">א. הוא מתפתח מבחינה שכלית: הילד מבין שחפצים יכולים להיות שייכים לאדם אחר ושהם ממשיכים להתקיים גם כשהוא לא רואה אותם.

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial"> ב. הילד מתפתח מבחינה רגשית: הוא רוצה זהות משלו. זהות משלו הוא מגדיר על ידי הפרדה בינו לאחרים. חלק מזה זו העובדה שיש דברים ששייכים רק לו ולא לאף אחד אחר. דרך החפצים הוא מתחיל להגדיר את הזהות שלו.

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial">ג. הילד מתחיל להתפתח גם מבחינה חברתית: מתחיל ללמוד לשחק ביחד עם עוד חבר ולפתח כישורים חברתיים.

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial">מבחינת הילד לוותר על חפץ הוא בעצם לוותר על חלק ממנו, מן הזהות שלו. כדי שהורים יבינו לליבו של הילד,  חשוב שההורים ידמיינו מצב בו מגיע לביתם אדם זר, נכנס לחדר השינה נשכב במיטה שלכם, משתמש בפרפומריה של האישה, ולובש את בגדי הגבר. זה מה שמרגיש הילד כאשר נוגעים לו בדברים: פלישה לטריטוריה שלו היא מאיימת וחודרנית. אם כך, התכונה הזו של הקטנצ'יק לכעוס ולמרוד בכל פעם שאתם או מישהו אחר נוגעים לו בחפצים היא נורמאלית לחלוטין. ולא רק זה, אלא מדובר בילד בריא בנפשו. הבשורה הטובה הבאה היא שזה עובר עד גיל 3 וחצי לערך . חשוב לציין שזה משתפר בהדרגה ולא בבת אחת.

-hansi-font-family: Arial">ההתנסות והלמידה לחלוק חפצים עם חבר הם חלק מן הכישורים החברתיים שהילד לומד. הוא לא נולד עם היכולת הזאת ולכן דרושה לו התנסות והכוונה של ההורים.

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial">איך אפשר לעזור לילד ולהורים להתמודד עם הרכושנות של הילד-hansi-font-family: Arial">?

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial"> המטרה היא  שעם הזמן הילד לא יחוש פגוע כאשר משתמשים בחפצים שלו או במשחקים שלו. עם הזמן, הוא אף ילמד להנות מן הנתינה וילמד שהנתינה שלו יוצרת רצון לתת גם לו. בינתיים, כדי להגיע ליעדים אלו, יש צורך לעזור לו.

-hansi-font-family: Arial"> 

-hansi-font-family: Arial">כיצד עוזרים לילד ללמוד לשתף-hansi-font-family: Arial">?

-hansi-font-family: Arial"> 

1-    -hansi-font-family: Arial">לשחק במקום נייטרלי בבית:-hansi-font-family: Arial"> בגלל עניין הרכושנות הרבה פעמים לילדים קשה להביא חברים הביתה והם מעדיפים ללכת לחבר. ובכל זאת אנחנו רוצים ללמד את הילד שלנו לארח, לחלוק ולפתח כישורים חברתיים טובים שיעזרו לו גם בהווה וגם בעתיד.  אפשר להקטין את הנזק בכך שנביא את הצעצועים של הילד לחדר נייטרלי אחר בבית ונאפשר לו ולחבר לשחק שם. כך הילד ירגיש פחות פולשנות מצד  החבר.

-hansi-font-family: Arial"> 

2-     -hansi-font-family: Arial">להכין תוכנית חילופית-hansi-font-family: Arial">:  חשוב לחשוב על  תכנית חילופית במידה וכבר למדנו להכיר שלילד קשה או כשהדברים מגיעים לידי פיצוץ שקשה להרגיע. המטרה היא שהביקור יהיה באוירה טובה ושיהיה כיף לילד ולחבר.   התוכנית תכלול פעילות שכוללת פעולות וחפצים שאינם שייכים ישירות לילד. כמו למשל: הכנת עוגיות, עבודות יצירה וכדומה.

-hansi-font-family: Arial"> 

3-     -hansi-font-family: Arial">לאפשר לו לא לחלוק במשחק שבוחר.-hansi-font-family: Arial"> הכנה נוספת לפני בוא החבר - מומלץ לשאול את הילד אם יש איזה משחק שהוא מאד יקר לו והוא לא רוצה שיגעו בו ופשוט להרחיק אותו.

 

4-     -hansi-font-family: Arial">הכנה מראש של משחקים-hansi-font-family: Arial">: אפשר לבחור יחד עם הילד אלו משחקים הוא כן מוכן לחלוק עם החבר ולהוציא אותם מראש.

 

5-     -hansi-font-family: Arial">לא להיבהל מריבים.-hansi-font-family: Arial"> אם בכל זאת פורץ ריב, חשוב שההורה לא ייבהל ויחשוב שמשהו לא בסדר. גם מדינות רבות על אדמה מזכירה וגם בני זוג רבים על בלעדיות. הריב הוא הזדמנות להתנסות וללמד את הילד איך להתמודד ולהגיע לפשרה  ולנהל מו"מ.  

 

6-     -hansi-font-family: Arial">צריך לחזור על המשפטים הבאים עוד ועוד עד שהילד מפנים-hansi-font-family: Arial">: במקרים שבהם  הילד מתעקש לא לחלוק, אפשר לחזור על משפטים כמו: "כל מה שיש בבית הוא שלך ואם תומר יושב על הכיסא שלך הוא לא הופך להיות שלו, הוא עדיין שלך". חשוב לזכור שלמשפטים הללו יש השפעה לא מיידית. זה לוקח זמן וסבלנות.

-hansi-font-family: Arial"> 

7-     -hansi-font-family: Arial">להימנע מלשחרר משפטים כועסים כמו: "אני מתבייש בך", "אתה מתנהג נורא, ממש גועל נפש". אלא להביא בפניו את זווית הראייה של החבר. "תראה כמה הוא עצוב", "חבל, הוא כ"כ רצה לבוא אליך היום והוא מאד מאוכזב". כלומר לא להאשים את הילד, אלא להראות את הצד של החבר. זה הגרעין ליצירת אמפטיה ודרך זה הוא יכול לחלוק את הדברים. אמפטיה היא תנאי חשוב. ברגע שהוא מרגיש אמפטיה לחבר, הוא ירצה להעניק ולתת לו משלו.

 

8-     -hansi-font-family: Arial">להימנע ממשפטים מאיימים-hansi-font-family: Arial"> בסגנון "יותר לא יבואו אליך חברים". אפשר להגיד בצורה עדינה "אם יהיה לו לא נעים הוא לא ירצה לבוא אליך". הילד נמצא כבר במצב בו הוא מרגיש מאוים, כך שאם נוסיף עוד איום על זה, זה לא יועיל.  המטרה היא  שהילד יבין את עקרון ההדדיות שיש בחברות, ושיש לו אחריות כמארח להנעים את הזמן של האורח שלו.  

-hansi-font-family: Arial"> 

 

9-     -hansi-font-family: Arial">לשקף את מה שהילד שלנו מרגיש.-hansi-font-family: Arial"> אם אנחנו רוצים שהוא יהיה אמפאטי, אנחנו חייבים לתת לו מודל ולהיות אמפאטיים כלפיו. משפטים כמו "אתה כועס", "אתה עצוב", "אתה לא רוצה שייגעו לך בדברים" וכדומה משחררים את הילד מהרגשה שהוא אשם ולא בסדר ונותנים מקום לרגשות הלגיטימיים שלו.  

 

10--hansi-font-family: Arial">ללמד איך להגיע לפשרה.-hansi-font-family: Arial"> בגילאים אלה, קשה לילדים למצוא פתרונות. ובשביל זה אנחנו כאן. אפשר להציג בפניהם מספר פתרונות ליישוב הסכסוך כגון: "קודם אתה תשחק אח"כ הוא" ולהיפך. או, "נשים את זה בצד ונשחק בזה אח"כ, בינתיים תשחקו במשהו אחר", או, "תשחקו ביחד" וכו'. כשמאחורי העצות האלו עומד רעיון של פשרה בו כל אחד מוותר קצת. 

 

 

 הוסיפי תגובה    שלחי לחברה    גירסה להדפסה
כתבות נוספות במדור  
   
-->
 
על סדר היום
החדשות שלנו
מזווית נשית
סטטיסטיקה
הסיפור שלה
סיפורים מהחיים
 
נשים וכסף
נשים ועסקים
יזמות עסקית
שוק העבודה
שוק ההון
צרכנות
 
גוף ונפש
רוחניות
אימון אישי
רפואה אלטרנטיבית
פנג שואי
קבלה
מרפלקסולוגיה ללמידה
 
סטייל
אופנה
טיפוח ויופי
דיאטה ותזונה
עיצובים
חדש על המדף
מבצעים והנחות
 
דרך חיים
הטיפ היומי
אקדמיה לסקס
בריאות
הורות וילדים
הריון ולידה
זוגיות
אוכל
תיירות ונופש
 
סלון
תרבות ואמנות
ספרים
קולנוע וטלוויזיה
מופעים והצגות
תערוכות
 
אודות אסימון |  צרו קשר |  פרסמו אצלנו |  תנאי שימוש |  תקנון רכישה באתר |  אסימון, טיולי חוויה ברוח נשית |  רשימת העסקים
אסימון - © כל הזכויות שמורות
וייזנט - תוכנות לעסקים