הפכי לעמוד הבית
על סדר היום נשים וכסף גוף ונפש סטייל דרך חיים סלון פורומים שדרת אסימון קשרים
כתובת דוא"ל: סיסמא:  עדיין לא חברה?  הצטרפי עכשיו   שכחת סיסמא?
נשים וכסף יזמות עסקית
אירוע קידום מכירות מסחרר

אירוע קידום מכירות מוצלח מחייב תכנון מפורט, תיאום טוב וארגון מאחורי הקלעים. איך בונים אירוע קידום מכירות והופכים אותו להצלחה מסחררת?
כתבות נוספות
* הפגישה הראשונה עם הבנק
* שווקי את העסק שלך באינטרנט
* גברים, נשים ומדיה חברתית
 
     
 
עוד באתר -
לוח אירועים   |   טיולי נשים   |   קשרים באסימון   |   אינדקס עסקים   |   הצטרפו לקבוצת אסימון   |  
המומלצים -
מתכונים   |   מחשבון נומרולוגיה   |   מחשבוני דיאטה   |   אסטרולוגיה   |   משחקים   |  
   
 

יחסי ציבור – בשביל מה זה טוב?

שרית ארבל פותחת קבוצת דיון בנושא יחסי ציבור, באתר אסימון. ארבל עושה מעט סדר ומבהירה את המושג "יחסי ציבור" שכולנו מכירים, אך, לא תמיד ממש יודעים  למה הכוונה
מאת: שרית ארבל
21/05/2006

"יחסי-ציבור" הוא מושג שכולם מכירים, אבל אנשים רבים לא ממש יודעים מה פירושו. בהזדמנויות רבות אני נשאלת מהם בדיוק יחסי ציבור, ומי בעצם צריך את זה. אנסה כאן לעשות מעט סדר ולהסביר.

יחסי-ציבור בפירושם המילולי הם הקשר שלנו עם הציבור, ובעולם השיווק ה"ציבור" משמעותו הלקוחות הפוטנציאלים שלנו. במונחים של מכירה ורכישה, ללא ציבור שמכיר את המוצר שלנו, לא יגיעו הקונים לרכוש אותו. לפיכך, חברות משקיעות משאבים רבים וחשיבה בפיתוח אסטרטגית יחסי הציבור.
 
השלב הראשון בפיתוח אסטרטגית השיווק היא ניתוח קהל היעד המרכזי שלנו. קהל יעד זה הוא "הציבור" ואליו פונה מדיניות השיווק של העסק שלנו, ומכאן גם יחסי-הציבור שאנו עושים כדי להגיע אליו.

בשיקולי עלות-תועלת, יחסי ציבור הינו אמצעי שיווק ארוך-טווח המהווה חלק אינטגרלי מהתוכנית השיווקית הכוללת של העסק שלנו.  אסטרטגית יחסי-הציבור הינה למעשה תוכנית-אב לכל פעולות השיווק שלנו אשר ימנפו וימתגו את העסק שלנו. חשוב להתאים את הפעולות לקהל היעד הממוקד שלנו, וליידע אותו על העסק שלנו.

בכדי להסביר את התיאוריה, אתן דוגמא: בית-קפה המצוי בשכונה בה מרבית התושבים הם אוכלוסיה בוגרת בשנות החמישים לחייה יכוון את אסטרטגית השיווק שלו אל האוכלוסייה המתגוררת באזור

הימצאו. אוכלוסייה זו מהווה קהל יעד או "הציבור". אל הציבור הזה ניתן להגיע בדרכים שונות. דרך אחת ליידע את הציבור על פתיחת בית הקפה היא באמצעות  פרסום –  שיטה זו ידועה ויקרה, ובמאמר אחר אנתח את יעילותה לעומת  השפעת יחסי הציבור. הדרך הנוספת להגיע אל קהל היעד היא באמצעות פעולות יחסי-ציבור כגון: ארגון אירועים שימשכו קהל אל בית הקפה, דיווח לכתבים בעיתונים על האירועים המתקיימים בבית הקפה, וייזום אירועים המתאימים בדיוק ללקוחות הפוטנציאלים שלנו. בהקשר הזה חשוב מאד לא לעשות טעויות, ולא ליזום פעולות שירחיקו את קהל היעד שלנו, למשל: ארגון ימי הולדת לילדים אשר מושכים קהל אולם גורמים לרעש והמולה שקרוב לודאי שיפריעו לסועדים מבוגרים יותר וירחיקו אותם מהמקום. 

יחסי-ציבור הם אמצעי חשוב ומרכזי להגיע אל קהל היעד שלנו. במילים אחרות ניתן לאומר כי יחסי-ציבור מחנכים את הציבור ומציגים באופן מעמיק וממוקד את העסק שלנו ללקוחות שלנו. בתהליך בנית תוכנית עסקית, אסטרטגיית השיווק חייבת לכלול את הדרכים להגיע אל קהל היעד שלנו, ומהיותה כזו חשוב שתהיה ממוקדת, מובנית וזהירה.

 

 

 הוסיפי תגובה    שלחי לחברה    גירסה להדפסה
     תגובות
 
תודה רבה, שרית
, ירושלים  06/12/2011 21:46:24
ההסבר היה חשוב מאד.
תגובה לתגובה
 
כתבות נוספות במדור  
   
-->
 
על סדר היום
החדשות שלנו
מזווית נשית
סטטיסטיקה
הסיפור שלה
סיפורים מהחיים
 
נשים וכסף
נשים ועסקים
יזמות עסקית
שוק העבודה
שוק ההון
צרכנות
 
גוף ונפש
רוחניות
אימון אישי
רפואה אלטרנטיבית
פנג שואי
קבלה
מרפלקסולוגיה ללמידה
 
סטייל
אופנה
טיפוח ויופי
דיאטה ותזונה
עיצובים
חדש על המדף
מבצעים והנחות
 
דרך חיים
הטיפ היומי
אקדמיה לסקס
בריאות
הורות וילדים
הריון ולידה
זוגיות
אוכל
תיירות ונופש
 
סלון
תרבות ואמנות
ספרים
קולנוע וטלוויזיה
מופעים והצגות
תערוכות
 
אודות אסימון |  צרו קשר |  פרסמו אצלנו |  תנאי שימוש |  תקנון רכישה באתר |  אסימון, טיולי חוויה ברוח נשית |  רשימת העסקים
אסימון - © כל הזכויות שמורות
וייזנט - תוכנות לעסקים