מכיוון שגוגל היא כאמור השחקן הגדול והמרכזי ביותר במשחק זה, היא גם מספקת כמה וכמה כלים טכניים המסייעים בקידום האתר, כלים שחשוב לכל בעל אתר להכיר.
חשוב לציין כי "ארגז הכלים" של גוגל לקידום אתרים אורגני הוא
רחב ועשיר בכלים ותוכנות שונות, והולך ומתחדש ומתרחב מדי שנה. עם זאת, ישנם כמה
כלים בסיסיים ומרכזיים שחשוב מאוד להכיר ולהתנסות בהם. להלן כמה מהכלים החשובים
ביותר שמציעה גוגל במסגרת תחום הקידום האורגני:
גוגל אנליטיקס – אולי השם המוכר
ביותר בעולם הקידום האורגני. גוגל אנליטיקס הוא למעשה כלי רחב ועשיר ביותר
בפיצ'רים שונים ובהזדמנויות לקידום אפקטיבי של האתר. מדובר בכלי חינמי אשר מהווה
סוג של מערכת ניטור ענפה, המספקת לבעלי אתרים מידע רב ומפורט אודות תעבורת הגלישה
לאתר שלהם – כמה גולשים נכנסו לאתר בכל יום ובכל שעה, מאילו אתרים הם הגיעו לרוב,
כמה זמן שהו באתר שלנו, לאילו דפים ספציפיים באתר שלנו הם הגיעו ובאילו הם נשארו
וכו', כולל כמובן אינטגרציות שונות ומגוונות של הנתונים הללו.
גוגל אנליטיקס כולל ממשק ידידותי ופשוט יחסית למשתמש כך שכל בעל אתר יכול
וצריך להתנסות בו, ומאפשר אינטגרציה מהירה וקלה של הנתונים הרבים עם מערכות נוספות
של גוגל הרלבנטיות לקידום האתר, דוגמת גוגל אדוורדס.
בדיקת התאמת האתר לגלישה ממכשירים ניידים – אחוז משמעותי ביותר
מתעבורת הגלישה בעולם כיום מגיע ממכשירים ניידים שונים, ובראשם סמארטפונים
כמובן, ונראה כי מספר זה רק הולך
ועולה משנה לשנה. בעולם בו אנו חיים כיום, לא ניתן לבצע קידום אתרים אורגני
אפקטיבי באמת בלי להתייחס לגלישה ממכשירים ניידים באתר שלכם. גוגל מציעה כלי נוח
בשם Mobile
Friendly Test אשר בוחן את רמת ההתאמה של האתר שלכם לגלישה ממכשירים ניידים,
ומוציא לכם דוח בו מפורטות הנקודות אותן יש לשפר בהקשר זה. הכלי בוחן את האתר על
פי קריטריונים דוגמת התאמת הטקסט המופיע באתר למסכים של סלולרי, ריווח מספק בין
אייקונים וכפתורים שונים, רספונסיביות (התאמת המסך והתוכן המוצג עליו לפעולותיו של
הגולש) ועוד. חשוב מאוד שלא לוותר על כלי זה ולוודא כי האתר שלכם נוח לגלישה גם
מהסלולארי אם אתם מעוניינים בקידום אורגני אפקטיבי באמת!
בדיקה של נתונים מובנים וסכמות – עבור מי שאינו בקיא
במושגים מהתחום של קידום אתרים,
"נתונים מובנים", או "סכמות" הם מונחים המתייחסים לכלים
שמציעה גוגל על מנת להעלות את רמת הרלבנטיות של תוצאות החיפוש עבור הגולשים.
מכיוון שהאלגוריתם של גוגל, מתוחכם ככל שיהיה, אינו באמת יודע לקרוא ולהבין מה
המשמעות והרלבנטיות של כל ]פיסת תוכן המופיעה בכל אתר, נדרש "סיוע"
מסוים על מנת להתאים את תוצאות החיפוש באופן טוב ככל הניתן לחיפושי
הגולשים. נתונים מובנים וסכמות הם מהכלים שמציעה גוגל, במסגרתם בעל האתר מסמן את
התוכן המופיע באתר שלו באמצעות כללים וסימונים מוסכמים מראש, במטרה
"ליידע" את אלגוריתם החיפוש בצורה טובה יותר בנוגע לתוכן המופיע באתר
ומה הוא באמת כולל. כלומר, באמצעות נתונים מובנים אנחנו יכולים ממש לסמן
לגוגל מה מהות התוכן המופיע בכל דף באתר שלנו, כך שיידע טוב יותר להתאים תוכן זה
לגולשים ולחיפושיהם.
במסגרת הכלים שמציעה גוגל תוכלו למצוא גם כלי אשר יבחן את הנתונים
המובנים באתר שלכם ויאפשר לכם לעדכן אותם, לשנות ולעשות את מה שצריך על מנת להעלות
עוד ועוד את הרלבנטיות של האתר שלכם עבור הגולשים.
בדיקת מהירות פעולת האתר – אחד הקריטריונים
החשובים ביותר עבור כל אתר אינטרנט כיום הוא מהירות פעולה – אתר אשר אינו פועל
באופן מהיר וחלק יחסית יתקשה מאוד להשאיר אצלו גולשים, ולכן גם להתקדם אורגנית
בתוצאות החיפוש.
כלי בשם Page
Speed Insight שמציעה גוגל מאפשר לבדוק עד כמה מהר וחלק פועל האתר שלכם, וכל דף
ועמוד ספציפיים בו, דרך מכשירים שונים. זה יאפשר לכם להבטיח כי האתר שלכם פועל
בצורה מהירה וטובה גם בסלולאריים מסוגים שונים, טאבלטים וכו', ולכך כאמור חשיבות
רבה ביותר מבחינת קידום אורגני.
אלו הם רק כמה מהכלים החשובים והמרכזיים שתוכלו למצוא בארגז הכלים של
גוגל לקידום אתרים אורגני יעיל. מומלץ לכל בעל אתר להיעזר בכלים אלו וללמוד כיצד
לעבוד איתם, במקביל לעבודה עם חברה המתמחה בקידום אתרים אורגני.
*** בשיתוף תמי לב קידום אתרים. כנסו באתר למדריך קידום אתרים ותקבלו מידע
נוסף על קידום אורגני אפקטיבי.