כמה פעמים שמעתם את הבקשה – ספרו לנו על העסק שלכם? ובכל פעם מחדש, אימצתם את מוחכם הקודח כדי לנסות לתאר את מה שכמעט בלתי אפשרי לתיאור.
נכון שאם יש לכם קליניקה לקוסמטיקה או שאתם עוסקים בעריכת דין, קל יחסית להסביר מה אתם עושים מבלי להיקלע לשימוש במושגים טכניים שנשמעים לשואל כמו סינית למתקדמים. אבל מה קורה כשהעסק שלכם מסובך יותר להבנה, למשל כשהוא מבוסס על מוצר טכנולוגי, אפליקציה או מערכת ממוחשבת?
שרטוט גרפים או פציחה בחישובים מתמטיים רק ירחיקו לקוחות פוטנציאליים – כאלה שברור לכם שצריכים את המוצר, אבל לא מבינים למה ואיך הוא עובד וכיצד יועיל להם.
כדי להגיע אליהם, אתם חייבים להפוך את התיאור של המוצר או השירות שלכם לידידותי, חד ומדויק. אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לעשות זאת היא באמצעות סרטוני אנימציה לעסקים.
שירות וירטואלי או מוצר טכנולוגי לא תמיד אפשר לצלם, ודאי לא את מה שאחראי על התפעול שלו (החיבור בין החוטים או האלגוריתם המופלא שלקח לכם שנים לפתח), ולכן אנימציה יכולה להמחיש את מה שאינו גלוי.
אז איך יוצרים סרטון אנימציה מוצלח שקולע למטרה?
לפניכם 3 טיפים חשובים בנושא:
האפליקציה שתשנה את חייכם
אולי המוצר שלכם יודע לעשות הרבה דברים, אבל בסופו של דבר, המסר המרכזי של הסרטון צריך להיות אחד משניים - מהו היתרון התחרותי הבולט של המוצר בשוק, או מהו הצורך שהמוצר עונה עליו. התרכזו ביתרון או בצורך הזה ונסו לגבש את הקונספט של הסרטון סביב הבעיה שהמוצר או השירות שלכם פותר.
חשבו על כך שסרטון האנימציה שלכם יהיה בן דקה וחצי לכל היותר, ולכן, אי אפשר ליצוק אליו את כל התוכן שאספתם לאורך שנות מחקר ופיתוח ארוכות. זקקו היטב את המסרים שחשוב לכם ביותר להעביר מבחינה שיווקית. למשל, "האפליקציה מעניקה שירות גיבוי בענן ואינה תלויה במחשב ספציפי או תוכנה שמחשבת את תזרים המזומנים של עסק, מתעדכנת אוטומטית ועוזרת לנהל את הקופה".
דמות או מטאפורה – כוכבי הסרטונים
ועכשיו, לסיעור המוחות. זה הזמן לזרוק רעיונות לחלל האוויר ולחשוב מי יהיה הכוכב הראשי של הסרטון שלכם (מלבד המוצר או השירות). האם יש דמות שיכולה לייצג טוב את קהל היעד, או אולי תרצו להעניק למוצר עצמו חיים בעזרת דמות שמאנישה אותו ומנגישה אותו עבור הלקוח הפוטנציאלי.
בכל מקרה, כדאי לחשוב איזו דמות לדעתם תהיה זכירה במיוחד, אילו תחושות תרצו שהסרטון יעביר, והאם תרצו סרטון משעשע עם קריצה הומוריסטית או סרטון מעשי שמסביר בדיוק איך להשתמש במוצר, שלב אחר שלב?
איזו אנימציה היא בשבילכם?
אנימציה היא תחום רחב, הכולל טכניקות יצירתיות רבות. יש אינספור דרכים לייצר אנימציה בדרכים מעניינות. למשל, אנימציה וקטורית דו ממדית עם דמויות ואינפוגרפיקה, או אנימציה מאוירת בסגנון ""white board או קומיקס, אנימציית תלת-ממד אבסטרקטית של נקודות וקווים הנעים במרחב או שילוב אנימציה עם וידאו – נציג החברה מדבר והמלל שלו ממוחש בדמות כותרות ואייקונים, תרשימים או כל אלמנט ויזואלי שמחזק את המסר.
בכל מקרה, חשוב לבנות תסריט מהודק, לחשוב על סוגיית הפסקול – מי יקריין את הסרטון ומה תהיה מוזיקת הרקע. אולי זה בכלל יהיה סרטון ללא קריינות, המבוסס על כותרות שמופיעות ונעות על המסך. הבחירה תלויה בשאלות כמו היכן יופץ הסרטון ואיפה קהל היעד של הסרטון יצפה בו – האם הוא מיועד לרשתות חברתיות, אתר החברה או הקרנה פרונטלית.
בכל אחד מהמקרים, חשוב לזכור כי סטודיו להפקת סרטי אנימציה המתמחה ביצירת סרטונים לעסקים יוכל ללוות אתכם באופן מקצועי ולתת לכם מענה בכל שלב של ההפקה.
המאמר באדיבות סטודיו אנקה היוצרים
סרטוני תדמית בוידאו ואנימציה שמושכים את העין וכובשים את הלב. לפרוטפוליו
היכנסו לאתר