המועדונים ששולטים בצרכן הישראלי
הישראלים אוהבים הנחות ולעתים נדמה שאנו הולכים עם כרטיסי האשראי והמזומנים שלנו בעקבותיהם. אין בזה בושה כיוון שהמחירים בארץ אינם נוחים אפילו יחסית לשכר הישראלי ומעבר לכך, הצרכן הישראלי אוהב להרגיש שהוא חלק ממועדון כלשהו שמעניק לו יחס מיוחד. הודעות עד לטלפון האישי וכמובן בעת הצורך מתנות ליום הולדתו או ליום נישואין בחלק ממועדוני הלקוחות הקיימים. עם זאת, למרות הדמיון הרב ביניהם,
מועדוני לקוחות הם לא בדיוק מועדוני צרכנות ולמרות שלעתים הם דומים מאוד ולעתים קוראים לעצמם בשם מסוים, יש ביניהם מספר הבדלים.
ההבדל בין מועדון צרכנות למועדון לקוחות
מועדון לקוחות הוא מועדון שמשתייך לעסק אחד בלבד. לעתים המועדון עצמו הוא לחנות בגדים או לעסק מתחום המזון ובדרך כלל מדובר ברשת גדולה אך ישנם גם עסקים יחידים שמעניקים את הכרטיסים המפורסמים כדי להחזיר אתכם לקנות בהם שוב ושוב. אמנם יש מועדוני לקוחות שונים ומגוונים שמציעים הצעות שונו
ת ולעתים כאלו שדומות לא רק באופי שלהן אלא גם בפלטפורמה עצמה אך עדיין המספר של החברים במועדון יחסית מצומצם לצד מועדוני צרכנות.
מועדון צרכנות הוא מועדון חברים גדול יותר בדרך כלל שמציע הטבות מעט שונות. במועדון צרכנות ניתן גם לצבור נקודות בעבור כל קנייה, ניתן לממש את ההטבות בכל בית עסק שנמנה על מועדון הצרכנות וכמובן לממש את הנקודות שנצברו ללא תנאי מיוחד. לעתים מועדונים אלו קשורים זה בזה מבחינת תחום עיסוקם, כמו למשל חנויות בגדים או רשתות מזון, או שהלקוחות עצמם נמנים על אותה קטגוריה כמו מורים, אנשי ביטחון ועוד.
הגבול דק מאוד
אמנם מועדוני הלקוחות והצרכנות הם שני דברים שונים אך אפשר לשים לב בקלות שהם די דומים וכיום הגבול ביניהם עד כדי כך דק שזה בכלל לא משנה עבור הצרכן, כיוון שאת ההנחה הוא מקבל בכל מקרה. חלק ממועדוני הלקוחות מציעים צבירת נקודות אפילו שמדובר באותו בית עסק וחלק ממועדוני הצרכנות מציעים כרטיסי חבר ולעתי פילו כרטיסי אשראי, כך שחוקי המשחק יכולים להתבלבל גם כאן.