הימים עוברים, החודשים חולפים ושוב אנחנו מתקרבים בצעדי ענק לתקופת החגים, תקופה המאופיינת בהרבה מאוד שמחה, ארוחות משפחתיות, בגדים חדשים ו... הרבה מאוד ימי חופשה. השכירות שבינינו, ודאי ייהנו מכל יום חופש "על חשבון הברון" אך בעלות העסקים נאלצות לשרוד (אין מילה טובה יותר לתאר את התקופה) חודש שבו מעט מאוד ימי עבודה והרבה מאוד הוצאות.
אבל מסתבר שראש השנה יכול להיות תקופה טובה למדיי לעסקים. כל מה שתצטרכי לעשות זה להיערך לראש השנה. היתרון של החגים הוא שבניגוד לאירועים אחרים שעלולים "לטלטל" את העסק, הם אף פעם לא מגיעים בהפתעה ובכל שנה, יש לנו לפחות שנה להתכונן ולהיערך לקראתם.
כיצד תוכלו גם אתן להיערך לחגים?
יש לנו מספר עצות שיעזרו לכן לעבור את התקופה בשלום ואפילו להגדיל הכנסות...
צאו בקמפיין ממוקד ברוח התקופה
לקראת ראש השנה אנרגיה של התחדשות עוברת באוויר וכדאי מאוד לנצל את האוויר החגיגית לטובת מסע פרסום ברוח התקופה. ברוח החג, הלקוחות הקבועים שלכם ישמחו לקבל
לוחות שנה מגנטיים הנושאים את הלוגו שלכם, צנצנות דבש קטנות על כל הזמנה או אפילו הצעה מיוחדת לחידוש הבית\רכב\מחשב\עסק\מלתחה\כל מוצר אחר (מחקי את המיותר..) במחיר מיוחד לחג.
אם העסק שלכן מציע מוצר או שירות שחיוני בימי החג אפילו יותר מאשר בשאר הזמן (לדוגמה, מתנות, בגדים וכו') ממש לא מומלץ לשבת על זרי הדפנה ולהביט בסיפוק בקופה. מומלץ מאוד "להכות על הברזל שהוא חם" ולנצל את
הימים החזקים של השנה כדי לצבור "מאגרי שומן" שיספיקו לכן זמן רב אחרי שבהלת הקניות של החג תסתיים.
הזדמנות מעולה לשמור על קשר עם הלקוחות
במהלך השנה, יוצא לנו להתקשר ללקוחות רק בגלל סיבה או אינטרס – בקשת תשלום, הבהרה או טיפול בהזמנה. כמובן שבמהלך כל שיחה כזו יש מעט "סמול טוק" אבל כאשר השעון דוחק והזמן קצר אנחנו לא באמת יכולות לפתח קשרי ידידות אמיתית עם הלקוחות שלנו. לקראת החג, יש לנו הזדמנות פז לערוך שיחה "מלב אל לב" עם לקוחותינו היקרים. פשוט להתקשר, לאחל ללקוחות חג שמח או גמר חתימה טובה, לשאול לשלומם ולקרב את היחסים בינכם. לא תאמינו כמה גדול משקל היחסים הבינאישים בעולם העסקי. כאשר אתן החברות הכי טובות של הלקוחות שלכן, הסיכוי שמערכת היחסים העסקית תסתיים קטן בהרבה.
כשהגוף נח, הראש יכול לעבוד שעות נוספות
בסופו של יום, איך שלא תסתכלו על המצב, בתקופת החגים יש הרבה פחות שעות עבודה "רשמיות", אבל זה ממש לא אומר שהראש לא יכול לעבוד. נצלו את המנוחה המרובה לחשבון נפש עסקי. זהו זמן מעולה לתכנן תכניות לקראת השנה הקרובה, לחשוב כיצד תוכלי לשפר את העסק או לעשות את הדברים טוב יותר.
במהלך המולת היום יום, כאשר משימה רודפת משימה ועיקר היום מוקדש לכיבוי שרפות ולטיפול במקרים דחופים, יש לנו מעט מאוד זמן לחשוב. פשוט לחשוב איך לשפר את העסק. החגים יכולים להיות הזדמנות מעולה לעסוק בנושאים אסטרטגיים שאינם קשורים באופן ישיר לתפעול השוטף של העסק.