אם את עובדת בחברה גדולה, מטרת כרטיס הביקור שלך יהיה לזהות אותך כנציגת החברה בה את עובדת ויופיעו בו הפרטים שלך כמו שם, תפקיד ומחלקה. די שיופיע בכרטיס ביקור כזה הלוגו של החברה, דוגמת SONY או GENERAL ELECTRIC , כדי שמקבל הכרטיס ידע באיזו חברה מדובר.
כרטיס הביקור של עסק קטן שונה במהותו והוא בא להציג למקבל הכרטיס את העסק עצמו. כרטיס הביקור במקרה זה הוא כלי שיווקי חשוב עבור העסק, ויש לקחת זאת בחשבון בעיצובו.
כרטיס הביקור של עסק קטן צריך להיות מעוצב ולכלול פרטים שנובעים מהתפיסה השיווקית הבסיסית של העסק. להבדיל מכרטיס הביקור של חברה גדולה ומוכרת, המשקיעה הון עתק בפרסום וחשיפה של המוצרים או השירות שלה, כרטיס הביקור של עסק קטן ייצג וישקף את המוצר או מהות העסק ופחות יתמקד בזיהוי פרטי בעל העסק.
יש חשיבות גדולה מאוד בעיצוב כרטיס הביקור של עסק קטן, ולצערי, בעלי עסקים קטנים רבים נוטים לחסוך בהוצאות על העיצוב ואיכות ההדפסה, כי הם אינם תופסים אותו ככלי שיווקי של העסק שלהם.
עסק קטן צריך לאמץ חשיבה אפילו נועזת בהכנת כרטיס הביקור. בתכנון הכרטיס יש לבחון מה המטרה שלי בעסק? מה מהות העסק? למי העסק פונה? ולתת לזה ביטוי בכרטיס ביקור.
למשל, אם את מייצרת לוחות מגנטיים, אולי כדאי לשקול לשים על הכרטיס תמונה דוגמא של לוח מגנטי. אם את מאפרת רצוי לשלב בכרטיס איור, ציור או תמונה שימחישו את עיסוקך. אישית, שנים דגלתי לשלב בגב כרטיס הביקור את תמונת בעלת העסק על מנת ליצור "קשר אישי" עם לקוח פוטנציאלי גם לאחר הפגישה. אולם בעידן האינטרנט, ניתן להמיר אופציה זו, בתמונת בעל העסק באתר האינטרנט של העסק.
גודל כרטיס הביקור חייב להיות מותאם לאלבומי כרטיסי הביקור או לגלגלת. חריגה מהגודל תגרום לכך שכרטיס הביקור לא ישולב באלבום או הגלגלת בצורה מסודרת, והתוצאה, בסופו של דבר, היא שהוא יילך לאיבוד מהר מאוד אצל הלקוח.
התייעצי עם בעלת בית הדפוס או הגרפיקאית מהו הגודל הסטנדרטי של כרטיס ביקור.
חשוב שכרטיס הביקור שלך יכלול את הפרטים הבאים:
· שם העסק (גם עסק קטן חשוב שיישא שם שונה מבעל העסק – באם אין שם לעסק, אז שם בעל העסק)
בשורה שמתחת לשם העסק יבוא משפט אחד או אפילו שניים המסבירים את מהות העסק. חישבו על כך שהלקוח הפוטנציאלי שלכן רואה במשך היום כ – 10 נותני שירות שונים, אל תב
נו על הזיכרון המצוין שלו.
· שם בעל העסק (ראה הערה שלי למעלה)
· באם יש חשיבות להשכלה וההכשרה המקצועית, אז יש לציין את התואר.
באם הינך בוגרת טכניון ועיסוקך הוא ייעוץ, אז כדאי לציין "מהנדסת, בוגרת טכניון". באם הינך אמנית ואת בוגרת בצלאל, מומלץ לציין.
· כתובת מלאה של העסק כולל מיקוד. גם אם את מפעילה עסק מהבית, אז צייני את הכתובת. כתובת עסק נוטעת תחושת ביטחון אצל הלקוח (במקרה של בעיה – אני יודע איפה לחפש). כרטיס ביקור ללא כתובת יוצר את הרושם שמדובר בעיסוק זמני.
· מספר טלפון, מספר פקס (אם יש), כתובת דוא"ל, כתובת אתר האינטרנט של העסק ולבסוף מספר הטלפון הנייד.
להלן ההבהרות שלי לנקודה זו:
מספר טלפון – באם הינך עובדת מהבית ואת יכולה להרשות לעצמך קו טלפון נוסף, אז מומלץ לעשות זאת. באם הינך מוגבלת בתקציב, בעלות נמוכה מאוד את יכולה ליצור 2 תאים קוליים, האחד של העסק והאחר לבני הבית.
ההודעה הקולית תהיה קצרה מאוד ותציין את מספר הטלפון הנייד רק למקרי חירום.
מספר פקס – בעלות נמוכה מאוד (10 ₪ לחודש) את יכולה לקבל מספר פקס אצל ספק שירות האימייל שלך. היתרון הגדול בשירות זה, שאינך צריכה להדפיס כל פקס שקיבלת בגלל העלויות הגבוהות של דיו ההדפסה, וגם יתאפשר לך לשמור את המסמך ישירות במחשב שלך.
כתובת דואר אלקטרוני – אם עדיין אין לך, אז מיד לעשות זאת. כדאי שהכתובת תציין את שם העסק (אם יש לך) או את שמך הפרטי המלא ואות ראשונה של שם משפחתך, למשל אם שמך שושנה גרשוני אז רצוי @shoshana_g ואם שם העסק הוא לוח וגיר, אז luch_gear...
אתר אינטרנט –אני רואה חשיבות גדולה לבניית אתר אינטרנט כאמצעי להצגה ומתן הסבר למוצר או השירות של העסק שלך.
טלפון נייד – אילולא הלחצים שהייתי נתונה להם, לא הייתי מציינת את מספר הטלפון הנייד בכרטיס הביקור. אישית, רק אם את מנהלת חדר מיון או עסק שבאופיו יש חשיבות למענה בשעת חירום, כמו למשל: אינסטלטורית, חשמלאית, אז הייתי נותנת את ברכתי. אבל אני מודה ומתוודה שפה נכנעתי להתנהגות העדר.
· שעות פתיחת העסק. חובה!
· לוגו – כן או לא? התשובה תבוא מההתכוונות העסקית שלכן.